برند لاکچری آئودی پیشتر هم وارد ایران شده، اما در قد و قواره ای کوچک که البته حواشی زیادی را نیز رقم زده است. اما گویا این بار فرق می کند! آئودی این بار با همت رامک خودرو بشکلی در ایران رخ نمایی کرد که هیچ یک از برند های خارجی صنعت خودروی جهان، تاکنون نتوانسته اند حداقل در گام نخست یعنی رونمایی خودرو اشان در ایران اینگونه عمل کنند.
آمار تولید 9 ماه امسال خودروسازان بزرگ کشور در حالی اعلام شد که طبق آن، تیراژ انواع خودروهای سواری با رشدی 4/58 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبهرو شده است.
کیفیت یکی از مهمترین موارد مورد نظر مشتری در صنعت خودرو بشمار می رود و البته همواره از این اصل در صنعت خودروی ایران به عنوان یک دغدغه نیز یاد می شود، از این رو، مبحث کیفیت هرزگاهی موضوع برگزاری نشست هایی مرتبط با صنعت خودرو است.
تغییرات بنیادین در وضعیت صنعت خودرو کشور ایده تمامی وزرای صنعتی دولتها پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بوده است. به این شکل که هر وزیری با توجه به انتقادهای مردمی نسبت به وضعیت کمی و کیفی خودرو تلاش میکند با طرح و ایدههایی کلان به مصرفکنندگان خودرو بقبولاند که به نوعی وضعیت فعلی تولید خودرو پایان خواهد داد.
به دنبال تخلفات شرکتهای امداد خودروی متفرقه، چشم شهروندان به برخی امداد خودروهای شخصی نیز روشن شده است.
یکی از رایجترین نمونههای حقوق مشتری در دنیا، فراخوانگاه و بیگاه خودروسازهای برجسته دنیا از دارندگان خودرو آنها، برای بازدید رفع عیوب و اشکالهای خودرو، به صورت رایگان است. در ماههای اخیر دو خودروساز بزرگ ایران خبرهایی منتشر کردند که نشانه توجه و رعایت حقوق مصرف کننده از سوی بنگاههای اقتصادی ایرانی است.
اگرچه خودروسازان عنوان میکنند که طي هفت ماه گذشته، با مشکل خاصی در فروش محصولات خود مواجه نبودهاند، اما كارشناسان با اشاره به برنامهریزی خودروسازان براي رشد توليد، «بحران فروش» را يكي از چالشهاي پيشروي تولیدکنندگان میخوانند.
خبر رشد اقتصادي 6/4 درصدي بهار امسال در حالي از سوي دولت اعلام شد كه افزایش تولید در محصولات صنعتی بهخصوص خودرو تاثیر زیادی در آمار مذکور داشت. حال در شرایطی که دولت به ادامه رشد اقتصادی در نيمه دوم سال نيز دلبسته، آمارها از افت توليد خودروسازان (بهعنوان بخشي اثرگذار در رشد اقتصادي) در مهرماه گذشته خبر ميدهند.
در روزهایی که بحث اوجگیری واردات خودرو هنوز هم داغ بهنظر میرسد، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گزارشی تحلیلی از روند ورود خودروهای خارجی به کشور تهیه و از وجود رانت در بازار وارداتیها خبر داده است.
کلیو خودرویی کوچک و زیبا با سابقه ی کسب عنوان بهترین خودروی سال در اروپا یکی از افتخار آوران رنو محسوب می شود.
واردکنندگان خودرو به کشور، در حالی مصوبه تیرماه ستاد مدیریت حملونقل را مانع تراشی دولت بر سر واردات خودرو میخوانند که به اعتقاد ستاد مدیریت، تغییر مقررات شمارهگذاری خودرو منجر به تسریع روند خروج فرسودهها شده است.
آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم،یکبار دیگر امیدها را به اقتصاد ایران بازگرداند. وقتی 23 و24 مهرماه 92 تیم مذاکره کننده جدید به سرپرستی محمدجوادظریف راهی ژنو شد،خیلی ها امید داشتند که طرف ایرانی و کشورهای مذاکره کننده به سرعت به توافق برسند و به دنبال آن تحریم ها علیه کشورمان برداشته شود.
دستگاههای سیاستگذار کشور و کسانی که سیاستهای اجرائی را تنظیم میکنند، به این نکته باید توجه کنند. فراوانی و ارزانی چیز خیلی خوبی است، اما از آن مهمتر و بهتر، رشد صنعت داخلی است؛ قوام گرفتن صنعت داخلی است. این درست نیست که ما به دلائل گوناگونی که غالباً هم دلائل واهی است، دروازه را به روی واردات باز کنیم.
به زودی سال به نیمه می رسد،اما قیمت خودرو معادله حل نشده باقی مانده است.
باید منتظر ماند و دید که آیا امگراند X7 می تواند گوی سبقت را از رقبای چینی اش همچون ام وی ام ایکس 33 و لیفان ایکس 60 که از بازار فروش خوبی برخوردار می باشند برباید. با ما همراه شوید تا جیلی امگراند ایکس 7 را مورد بررسی قرار دهیم.
فارغ از مشکلات سال های اخیر در صنعت خودرو که همه آن به تحریم ها ختم می شد، این صنعت با مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می کرد و تلاش می کرد در لا به لای این مشکلات راه حلی برای خود بیابد.
میان دعوای شورای رقابت و مجلس مساله ای که از چشم مسئولان کمی دور مانده است بحثی است که چندی پیش از سوی معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطرح شد و آن آن هم گذاشتن شرط و شروط برای واردات خودروهای خارجی توسط واردکنندگان بود.
همگان می دانند و قرار نیست که تعریف و تمجید کنیم و بگوییم همه چیز خوب است و مشکلی وجود ندارد، در حال حاضر شرایط حاکم بر بازار خودرو شرایط ایده آل و مناسبی نیست و نه فروشنده راضی است و نه خریدار.
پس از توافق خودروسازان با شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل،سیلی از اعتراض ها روانه دولت شده است.
سوال اینجاست، قطب سوم خودرو سازی کشور به همت خودروسازان و سرمایه گذاری داخلی راه اندازی می شود یا قرار است شرکای خارجی که پس از لغو تحریم ها به دنیال بازگشت به بازار خودرو ایران و سرمایه گذاری در این حوزه هستند به این قطب ورود کنند؟
توجه به صنعت خودروسازی و توسعه آن به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور در دولت جدید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته تا جائیکه هفته پیش اکبر ترکان اعلام کرد که دولت قصد دارد انحصار تولید خودرو را از دست دو شرکت ایران خودرو و سایپا خارج کند و یک قطب سومی در منطقه آزاد چابهار ایجاد کند.
تلاطم این روزهای بازار خودرو که ناشی از جو گرانی بر آن است همچنان ادامه دارد، یکی از لزوم گرانی خودرو صحبت و دیگری آن را نهی می کند. پایگاه خبری کارپرس بعد از انتشار دو تحلیل در روزهای گذشته، کلیات این مقوله ی مهم را در سومین تحلیل خود به پایان می برد.
این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که به نوعی با خودرو مرتبط باشد و در خصوص گران شدن یا نشدن آن حرفی نزند، اینکه بالاخره نشست ها و جلسات میان خودروسازان و شورای رقابت چه دستاورد عملی خواهد داشت هنوز مشخص نیست اما بی شک گران شدن خودرو آن هم چند درصدی اتفاق می افتد.
اتفاقی که مردم، خریداران و فروشندگان خودرو منتظر بودند افتاد؛ گران شدن خودرو البته با فرمول جدیدی که از سوی شورای رقابت اعلام شد چیزی حدود 4.3 تا 7 درصد.
گزارش تصویری از سیزدهمین نمایشگاه خودرو، نیرو محرکه، تجهیزات و قطعات که امروز با حضور استاندار، مسوولان خودرو ساز، شرکت های بزرگ تولید کننده خودرو ایران خودرو، سایپا، شرکت های تولید کننده بخش خصوصی در نمایشگاه بین المللی شیراز آغاز به کار کرد.
تب توجه به خودروهای وارداتی از دیرباز در میان کسانیکه به خودرو علاقه مند بودند وجود داشت، بسیاری از مردم و خریداران خودرو به دلایل متعدد خرید خودروهای خارجی را به خودروهای داخلی ترجیح می دهند.
رونمایی از محصولات جدید به یک رسم پایدار در میان خودروسازان تبدیل شده و ماحصل این رسم آشنایی مردم با فعالیت های جدید خودروسازان است و تکمیل این فرآیند مشارکت دهی مخاطب در نام گذاری این خودروها ست.
علیرغم آنکه وزارت نفت به بهانه آلایندگی بنزین پتروشیمی قصد دارد با توقف استفاده از ریفرمیت پتروشیمی در تولید بنزین، آن را با بنزین وارداتی جایگزین کند، اسناد محمولههای بنزین وارداتی به کشور از آلایندگی بسیار بالاتر و کیفیت پایینتر آنها نسبت به بنزین پتروشیمی حکایت دارد.
در حالی که دستورالعمل قیمت گذاری خودرو برای سال 93 باید قبل از سال جاری نهایی میشد اما جلسات اخیر شورای رقابت خبرهای متعددی را به همراه داشت.
صنعت خودرو، تقريبا از بدو تولد در حال پيوستگي و يكپارچگي بوده است. در اواخر دهه 1920، حدود 270شركت خودروسازي وجود داشت كه بيشتر آنها در ايالات متحده آمريكا قرار داشتند، البته تا قبل از اينكه سه غول بزرگ خودروسازي آمريكا آنها را از صحنه خارج سازند. امروزه با رشد و پيشرفت بيشتر اين صنعت، شاهديم كه فقط هفت گروه بزرگ و سه گروه كوچك تر در اين صنعت فعال هستند.