امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 |
آخرین بروز رسانی: 30-4-1397 / 12:32:09

سه شنبه 92/10/10 | ساعت: 08:53 | کد خبر: 5164 | سرویس: تکنولوژی های جدید | ©
پست الکترونیک
چاپ

ارزان ترين خودروي دنيا در سال 2012 طراحي و ساخته شد.

به گزارش کار پرس، تاتا نانو ارزان ترين خودروي دنيا قرار است با اندك تغييراتي در نمايشگاه 2014 Auto Expo  هند به معرض نمايش گذاشته شود.

قيمت خودروي  نانو در كشور هند 2.400 دلار اعلام گرديده كه با اندك تغييرات و به روز رساني سيستم هاي داخلي و تغيير نوع مصرف سوخت به ديزلي قرار است در سال 2014 ميلادي وارد بازار شود. تغيير سوخت اين خودروي ارزان به دليل قيمت سوخت اعلام شده است.

به دليل ماهيت اين خودرو از نظر امكانات بكار رفته در آن و  همچنين اندازه كوچك اين خودرو با توجه به تعداد جمعيت و نحوه تردددر  جاده هاي هند ، اين خودرو طرفداران زيادي را در اين كشور به خود جلب كرده است.

به گفته طراح اين خودرو قيمت هرگالن بنزين در هند 4.72 دلار و قيمت هر گالن ديزل 3.62 دلار مي باشد و با توجه به سياست در پيش گرفته شده براي توليد اين خودروي ارزان و مقرون به صرفه، تبديل نوع سوخت آن مي تواند در بلند مدت بر انتخاب مشتريان موثر واقع شود.

هرچند سازندگان خودرو آمريكايي ايراداتي بر اين خودرو گرفته اند كه با توجه به استاندارد جاده ها و نوع خودروهاي در حال تردد در اين كشور گمان مي رود خودرويي مانند نانو، ظرفيت ديزلي شدن را نداشته باشد چرا كه خودرويي مانند فولكس واگن XL1 كه ديزلي مي باشد داراي دو سيلندر بوده كه خودروي نانو نصف اين مقدار را داراست.

نكته بعدي كه بايدبه آن اشاره نمود توربو شارژر اين خودرو است كه قادر است شتابي معادل 45 اسب بخار بيش از نوع بنزيني آن ايجاد كند.

به گفته طراح اين خودرو ممكن است نانو نتواند مقبوليت لازم را در آمريكا كسب نمايد اما اميدوار است بتواند غير از بازار هند، اين خودرو را در اروپا نيز معرفي و به فروش برسانند. وي معتقد است با توجه به وضعيت اقتصادي، شهروندان اروپايي ترجيح مي دهند از خودروهاي كوچك و كم مصرف استفاده نمايند كه از اقتصادي و مصرف سوخت بسيار مقرون به صرفه اند و هدف آتي فروش اين خودرو را در بازار اروپا  مورد برنامه ريزي قرار گرفته است.
https://goo.gl/R7JsXS


----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.
مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده ی کاربران می باشد و کار پرس نظرات حاوی تهمت، افترا یا الفاظ رکیک را منتشر نخواهد کرد.


کد امنیتی
تازه سازی