امروز: پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403 |
آخرین بروز رسانی: 30-4-1397 / 12:32:09

دوشنبه 93/03/12 | ساعت: 13:50 | کد خبر: 5608 | سرویس: ویژه کارپرس | ©
پست الکترونیک
چاپ

رونمایی از محصولات جدید به یک رسم پایدار در میان خودروسازان تبدیل شده و ماحصل این رسم آشنایی مردم با فعالیت های جدید خودروسازان است و تکمیل این فرآیند مشارکت دهی مخاطب در نام گذاری این خودروها ست.

به گزارش خبرنگار کار پرس، اما این بار گروه خودرو سازی سایپا برای این رسم خلاقیت بیشتری بخرج داده و پس از رونمایی رسمی محصولات جدید خود از نام های انتخاب شده برای این خودروها نیز رونمایی کرد. آنچنان که شب گذشته با حضور مسئولان این شرکت خودروسازی از " نام تجاری"  دو محصول جدید با عناوین  ساینا و آریو رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم مجتبی نظری مدیر ارتباطات گروه خودروسازی سایپا با اشاره به فرایند نام گذاری این دو خودرو گفت: برای انتخاب نام این محصولات تصمیم گرفته شد که طرحی توسط محققان و فعالان سایپا ارائه و روند نامگذاری نیز بر اساس همین طرح انتخاب شود.

وی افزود: بنابر تصمیمات قرار شد که این فرایند نامگذاری هم از سوی فعالان خودروسازی سایپا و هم از سوی مردم انجام شود، از این رو کار وارد مرحله جدیدی شد.

وی با بیان اینکه پیش از این نام خودروی آریو z300  بود، گفت: بسیاری از متولیان خودروسازی این نام را برای خودرو مناسب ندیدند و اعلام کردند که این نام فرایند تولید موشک را برای مردم تداعی می کند.

نظری تاکید کرد: این مساله عزم مسئولان سایپا را جزم کرد تا اقدامات در این زمینه را به صورت جدی دنبال کرد و در فراخوانی از مردم خواستیم که نام های پیشنهادی خود را اعلام کنند.

مدیر ارتباطات گروه خودروسازی سایپا گفت: دو روند برای حضور مردم در این نامگذاری قرار داده شد یکی از طرق ثبت در سایت سایپا نیوز و دیگری با ارسال پیامک به شماره ای که اعلام شده بود.

نظری با اشاره به استقبال مردم در این فراخوان، افزود: بیش از 20 هزار نفر در این فراخوان شرکت کردند و این نشان داد که طرحی که از سوی خودروسازی سایپا ارائه شده بود مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وی از اجرای این طرح در تولید محصولات دیگر سایپا خبر داد و گفت: در تولید محصولات بعدی نیز قصد داریم این فراخوان ها را تکرار کرده و از مشارکت مردم استفاده کنیم.

پس از سخنان وی مراسم قرعه کشی به صورت کامپیوتری انجام شد و به 7 نفر از کسانیکه در این فراخوان شرکت کرده بودند جوایزی اهدا شد.

لازم به ذکر است که سه نفر از این افراد برای پیشنهاد نام آریو و سه نفر نیز برای انتخاب نام ساینا و یک نفر هم از کارمندان خود سایپا برای نامگذاری انتخاب شدند.

مهدی محمدی، مژگان یوسفی و محمد اردکانی برای انتخاب نام آریو و سجادی مهدی نژاد، محمد رضا شیری و مجتبی انباردار نیز برای انتخاب نام ساینا این جوایز را دریافت کردند.

خط تولید سراتو راه‌اندازی می‌شود

در حاشیه این مراسم نیز مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال خط تولید سراتو راه‌اندازی می‌شود، گفت: تولید خودروها با قیمت‌های فعلی زیان‌ده است.

سعید مدنی افزود: در سال 91 و 92 تولید محصولات زیان‌ده بوده و امسال نیز در صورت عدم اصلاح قیمت‌ها زیان سنگینی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که درباره قیمت خودرو اظهارنظر نکرده و آن‌را به شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری ممکن است افزایش قیمت ناچیزی داشته باشیم.

مدنی در رابطه با فعالیت دلالان و واسطه‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: ظرف دو سال گذشته حجم تولید به دلیل مساعد نبودن فضای کسب و کار کاهش یافت و تقاضای انباشته شده در سال جاری خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: به همین دلیل برای پاسخ به این تقاضا افزایش تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم که در کنار آن موضوع خودروهای فرسوده نیز وجود داشته و ظرفیت تولید باید افزایش یابد.

مدیرعامل سایپا با بیان این‌که برای تنظیم بازار فروش فوری محصولات در دستور کار است، تصریح کرد:‌ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو فرمول مناسبی است و طبق این فرمول خودروسازان می‌توانند با افزایش کیفیت محصولات خود مجوز افزایش قیمت را نیز کسب کنند.

مدنی درباره میزان تولید این شرکت اظهار کرد: میزان تولید سایپا در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به طور میانگین 50 درصد بیشتر از میانگین تولید سال گذشته بوده است.

وی با بیان این‌که در سال جاری صادرات قطعات به صورت سی‌کی‌دی به ونزوئلا و عراق و همچنین در صورت ثبات در سوریه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد:‌ همچنین خودروهای تولیدی به کشورهایی چون مصر، نیجریه، آذربایجان و 30 کشور دیگر صادر خواهد شد.

مدیرعامل سایپا افزود: خودروی سایپا 232 با نام جدید ساینا و همچنین تیبا 2 به تدریج جایگزین پراید خواهند شد البته تفاوت قیمت این خودروها با پراید حداکثر 30 تا 40 درصد و به طور میانگین 29 میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی ما صادرات 50 هزار دستگاه خودرو به صورت سی‌کی‌دی و سی‌بی‌یو در سال جاری است، تصریح کرد: ‌برنامه تولید امسال 500 هزار دستگاه است که سعی می‌کنیم آن‌را به 600 هزار دستگاه برسانیم.

مدنی در رابطه با فعال سازی پایگاه‌های ساخت خودرو در آمریکای لاتین گفت: برخی از خودروهای ما در کشورهای دیگر خریدار دارد بنابراین حتی اگر تولید این خودروها در داخل کشور متوقف شود خطوط تولید آن در خارج از کشور ایجاد و به مشتریان خارجی تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که با این کار قطعه‌سازان داخلی در این حوزه همچنان فعال خواهند بود، تصریح کرد: به طور معمول ترجیح می‌دهیم خودروهای کامل را صادر کنیم البته در برخی کشورها به دلیل قوانین تعرفه‌ای صادرات خودروی آماده به صرفه نیست که در این زمینه صادرات سی‌کی‌دی و مونتاژ کاری در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، خودروسازان از این پس سرمایه‌گذاری جدیدی در خارج از کشور نداشته و خطوط تولید جدید با سرمایه‌گذاری داخلی خود این کشورها و با مشاوره فنی، اجرایی و ارسال قطعات ایرانی صورت خواهد گرفت.

مدنی با بیان این‌که خودروهای چینی بخش بسیار محدودی از سبد محصولات ما را تشکیل خواهند داد، تصریح کرد: ‌خط تولید سراتو در حال راه‌اندازی است و علاوه بر کیا با رنو و نیسان درحال همکاری هستیم ضمن آن‌که مذاکرات با کشورهای دیگر نیز در جریان است.

به گفته وی، شرکت چینی چانگان به صورت مستقیم در ایران سرمایه‌گذاری کرده و امکان خرید سهام سایپا را نیز خواهد داشت.

در این مراسم که در هتل المپیک تهران برگزار شد، مدنی مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا، بناب عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل، آقا محمدی قائم مقام مدیر عامل پارس خودرو حضور داشتند.

https://www.carpress.ir/old/special-carpress/729-analysis-reporting/5608-نام-های-اصیل-فارسی-بر-خودروهای-جدید-سایپا.html


----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.
مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده ی کاربران می باشد و کار پرس نظرات حاوی تهمت، افترا یا الفاظ رکیک را منتشر نخواهد کرد.


کد امنیتی
تازه سازی