هجدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو و قطعات يدكي ایران – تبریز امروز بیست و دوم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز آغاز بکار خواهد کرد.
دومین جشنواره ی اینترنتی عکس کارپرس بعد از طی مراحل ارسال و انتخاب آثار اکنون با آغاز مرحله ی کسب آرای عمومی به کار خود ادامه خواهد داد.
واردکنندگان خودرو به کشور، در حالی مصوبه تیرماه ستاد مدیریت حملونقل را مانع تراشی دولت بر سر واردات خودرو میخوانند که به اعتقاد ستاد مدیریت، تغییر مقررات شمارهگذاری خودرو منجر به تسریع روند خروج فرسودهها شده است.
آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم،یکبار دیگر امیدها را به اقتصاد ایران بازگرداند. وقتی 23 و24 مهرماه 92 تیم مذاکره کننده جدید به سرپرستی محمدجوادظریف راهی ژنو شد،خیلی ها امید داشتند که طرف ایرانی و کشورهای مذاکره کننده به سرعت به توافق برسند و به دنبال آن تحریم ها علیه کشورمان برداشته شود.
شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که امسال تصمیم گرفتید که برای خود ماشینی بخرید آن هم به صورت لیزینگی، اما شاید تردید داشته باشید و از روند ثبت نام و مفاد قانونی آن خبر نداشته باشید.
دستگاههای سیاستگذار کشور و کسانی که سیاستهای اجرائی را تنظیم میکنند، به این نکته باید توجه کنند. فراوانی و ارزانی چیز خیلی خوبی است، اما از آن مهمتر و بهتر، رشد صنعت داخلی است؛ قوام گرفتن صنعت داخلی است. این درست نیست که ما به دلائل گوناگونی که غالباً هم دلائل واهی است، دروازه را به روی واردات باز کنیم.
فراخوان جشنواره و ژوژمان اینترنتی عکس کارپرس برای دومین سال از سوی پایگاه خبری خودرو - کارپرس و با همکاری صفحه ی مجازی " تو فقط یه دوربین دیجیتال داری... " اعلام شد.
به زودی سال به نیمه می رسد،اما قیمت خودرو معادله حل نشده باقی مانده است.
باید منتظر ماند و دید که آیا امگراند X7 می تواند گوی سبقت را از رقبای چینی اش همچون ام وی ام ایکس 33 و لیفان ایکس 60 که از بازار فروش خوبی برخوردار می باشند برباید. با ما همراه شوید تا جیلی امگراند ایکس 7 را مورد بررسی قرار دهیم.
پس از اعلام تکدرخاطر رئیس جمهور و اعتراض پارلمان نشینان به قیمتهای فعلی خودرو، رئیس شورای رقابت از کاهش 3 درصدی قیمت انواع خودروی پراید، تیبا، سمند و پژو 405 خبر می دهد که بر این اساس، میتوان شاهد کاهش 580 هزار تومانی تا نزدیک به یک میلیون تومانی این نوع خودروها بود.
فارغ از مشکلات سال های اخیر در صنعت خودرو که همه آن به تحریم ها ختم می شد، این صنعت با مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می کرد و تلاش می کرد در لا به لای این مشکلات راه حلی برای خود بیابد.
عنوان خبر راه اندازی قطب سوم خودروسازی است،اما زمان اجرای آن نامشخص است.سه سال پیش،در اواخر خرداد 1390،خبری منتشر شد که اگرچه هنوز به واقعیت نپیوسته، اما ولوله ای در بین خودورسازان ایجاد کرد که با گذشت بیش از سه سال،هنوز در رده چالش های صنعت خودروسازی ایران دسته بندی می شود.
"خودرو ارزان می شود"، "خودرو گران می شود" "نه قرار نیست هیچ کدام از این اتفاق ها رخ دهد" اینها حرف های این روزهای معامله کنندگان و خریداران خودرو است و هیچ کس دقیق نمی داند به قیمت هایی که شورای رقابت اعلام کرد و خودروسازان نیز بر اساس آن خودرو تولید کردند وقه ای نهد یا نه
میان دعوای شورای رقابت و مجلس مساله ای که از چشم مسئولان کمی دور مانده است بحثی است که چندی پیش از سوی معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطرح شد و آن آن هم گذاشتن شرط و شروط برای واردات خودروهای خارجی توسط واردکنندگان بود.
همگان می دانند و قرار نیست که تعریف و تمجید کنیم و بگوییم همه چیز خوب است و مشکلی وجود ندارد، در حال حاضر شرایط حاکم بر بازار خودرو شرایط ایده آل و مناسبی نیست و نه فروشنده راضی است و نه خریدار.
پس از توافق خودروسازان با شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل،سیلی از اعتراض ها روانه دولت شده است.
سوال اینجاست، قطب سوم خودرو سازی کشور به همت خودروسازان و سرمایه گذاری داخلی راه اندازی می شود یا قرار است شرکای خارجی که پس از لغو تحریم ها به دنیال بازگشت به بازار خودرو ایران و سرمایه گذاری در این حوزه هستند به این قطب ورود کنند؟
توجه به صنعت خودروسازی و توسعه آن به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور در دولت جدید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته تا جائیکه هفته پیش اکبر ترکان اعلام کرد که دولت قصد دارد انحصار تولید خودرو را از دست دو شرکت ایران خودرو و سایپا خارج کند و یک قطب سومی در منطقه آزاد چابهار ایجاد کند.
سید شریف حسینی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد یکی از بزرگترین سایتهای تولید خودرو آسیا در منطقه آزاد چابهار منطقی است، گفت: همواره مسئولان به دنبال آن هستند که در چارچوب های صنعت، پلتفرم های جدید وارد کشور کنند، اما اینکه کجا واقع شود بستگی به آمایش سرزمینی داشته و این تصمیم گیری باید به نوعی باشد که هزینه قیمت تمام شده را افزایش ندهد.
تلاطم این روزهای بازار خودرو که ناشی از جو گرانی بر آن است همچنان ادامه دارد، یکی از لزوم گرانی خودرو صحبت و دیگری آن را نهی می کند. پایگاه خبری کارپرس بعد از انتشار دو تحلیل در روزهای گذشته، کلیات این مقوله ی مهم را در سومین تحلیل خود به پایان می برد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر خودروسازان حس کنند مردم به خرید محصولات وارداتی تمایل دارند قطعا کیفیت محصولات را افزایش می دهند، از این رو باید به فکر کم کردن تدریجی تعرفه واردات، برای رقابتی کردن بازار بود.
این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که به نوعی با خودرو مرتبط باشد و در خصوص گران شدن یا نشدن آن حرفی نزند، اینکه بالاخره نشست ها و جلسات میان خودروسازان و شورای رقابت چه دستاورد عملی خواهد داشت هنوز مشخص نیست اما بی شک گران شدن خودرو آن هم چند درصدی اتفاق می افتد.
عضو ناظر شورای رقابت گفت: خودروسازان برای اعمال قیمتهای جدید خودرو اعلام شده از سوی شورای رقابت باید شروط تعیین شده از سوی این شورا را اجرایی کنند، در غیر این صورت مجدداً در قیمت خودروها بازنگری میشود و ممکن است قیمت برخی خودروها نیز کاهش داشته باشد.
اتفاقی که مردم، خریداران و فروشندگان خودرو منتظر بودند افتاد؛ گران شدن خودرو البته با فرمول جدیدی که از سوی شورای رقابت اعلام شد چیزی حدود 4.3 تا 7 درصد.
گزارش تصویری از سیزدهمین نمایشگاه خودرو، نیرو محرکه، تجهیزات و قطعات که امروز با حضور استاندار، مسوولان خودرو ساز، شرکت های بزرگ تولید کننده خودرو ایران خودرو، سایپا، شرکت های تولید کننده بخش خصوصی در نمایشگاه بین المللی شیراز آغاز به کار کرد.
تب توجه به خودروهای وارداتی از دیرباز در میان کسانیکه به خودرو علاقه مند بودند وجود داشت، بسیاری از مردم و خریداران خودرو به دلایل متعدد خرید خودروهای خارجی را به خودروهای داخلی ترجیح می دهند.
رونمایی از محصولات جدید به یک رسم پایدار در میان خودروسازان تبدیل شده و ماحصل این رسم آشنایی مردم با فعالیت های جدید خودروسازان است و تکمیل این فرآیند مشارکت دهی مخاطب در نام گذاری این خودروها ست.
علیرغم آنکه وزارت نفت به بهانه آلایندگی بنزین پتروشیمی قصد دارد با توقف استفاده از ریفرمیت پتروشیمی در تولید بنزین، آن را با بنزین وارداتی جایگزین کند، اسناد محمولههای بنزین وارداتی به کشور از آلایندگی بسیار بالاتر و کیفیت پایینتر آنها نسبت به بنزین پتروشیمی حکایت دارد.
در حالی که دستورالعمل قیمت گذاری خودرو برای سال 93 باید قبل از سال جاری نهایی میشد اما جلسات اخیر شورای رقابت خبرهای متعددی را به همراه داشت.
صنعت خودرو، تقريبا از بدو تولد در حال پيوستگي و يكپارچگي بوده است. در اواخر دهه 1920، حدود 270شركت خودروسازي وجود داشت كه بيشتر آنها در ايالات متحده آمريكا قرار داشتند، البته تا قبل از اينكه سه غول بزرگ خودروسازي آمريكا آنها را از صحنه خارج سازند. امروزه با رشد و پيشرفت بيشتر اين صنعت، شاهديم كه فقط هفت گروه بزرگ و سه گروه كوچك تر در اين صنعت فعال هستند.