هر آنچه درخصوص صنعت خودرو در ايران گفته شد، توصيفات صنعتي است كه امروز ظرفيت توليد 2 ميليون دستگاه خودرو در سال را دارد و ميتواند 70 درصد قطعات خودرو را داخل كشور توليد کند، اين صنعت امروز داراي شبكه گسترده قطعهسازي در سطح كشور و شبكه فروش و خدمات پس از فروش گسترده است و با وجود مراكز طراحي، آزمون و خدمات مهندسي خودرو، يكي از قطبهاي اقتصادي كشور است.
ماجرای اتومبیل در ایران از آنجا آغاز شد که مظفرالدین شاه در سفر خود به اروپا و با مشاهده اتومبیل و مزایای آن به سعد الدوله وزیر مختار ایران در بلژیک دستور داد که اتومبیلی برای وی خریداری کند و با راننده مخصوص به ایران بفرستد.
عنوان خبر راه اندازی قطب سوم خودروسازی است،اما زمان اجرای آن نامشخص است.سه سال پیش،در اواخر خرداد 1390،خبری منتشر شد که اگرچه هنوز به واقعیت نپیوسته، اما ولوله ای در بین خودورسازان ایجاد کرد که با گذشت بیش از سه سال،هنوز در رده چالش های صنعت خودروسازی ایران دسته بندی می شود.
برای احتراق درست و دقیق بنزین در موتور خودروها باید شرایط تطبیقی این سوخت با موتور فراهم شود .
بارها از عوامل بازدارنده خرید و فروش خودرو طی ماههای اخیر سخن گفتیم که مهمترین عامل نیز اعمال تحریم و ها هزاران مشکلی بود که در پی این تحریم ها بوجود آمده بود.
اگرچه این گفته سخنگوی دولت یازدهم را نمی توان اتمام حجت بر خودروسازان بیان کرد،اما به نظر می رسد تا روزهای پایانی سال باید شاهد کشمکش های زیادی بین دولت،خودروسازان و افکار عمومی باشیم.
آیا دو شریک قدیمی فرانسوی به قهر خود با خودروسازان ایرانی پایان می دهند؟
همین چند وقت پیش بود که اگر کسی قصد داشت به جرگه دارندگان خودروهای حمل و نقل سبک شهری پیوندد مجبور بود تنها از 2 مدل خودروی وانتی که از سوی کارخانجات تولید می شد یعنی وانت نیسان یا همان آبی دوست داشتنی و ترسناک خودمان و وانت پیکان نیم قرن گذشته.
امروز هزینه های بالا از یک طرف و تحریم ها از طرف دیگر باعث شده مشکلات خودروسازان دوچندان شود.
حتما تا به حال با آگهی و تبلیغات شرکتها و مراکزی که در روزنامه ها و سایتها وعده فروش اقساطی خودرو با شرایط سهل و سود اندک را می دهند مواجه شده اید.
امروز که خبر توافق اولیه بین دستگاه دیپلماسی کشورمان واعضای 5+1 منتشر شد،شاید بتوان این نوید را به بازار خودرو داد که به زودی تحرکاتی در این رابطه اتفاق خواهد افتاد.
این روزها فعالان حوزه خودرو به بهبود روند تولید در کشور خوشبین هستند و برخی مقامات نیز از افزایش تولید در ماههای آتی سخن می گویند این در حالی است که بی سابقه ترین روند کاهش تولید در صنعت خودرو در مهر سال جاری رقم خورد.
ذوق همنشینی با خارجی ها از گذشته دور در زندگی ما ايرانيها، داستانهاي طنز و غم انگيزي را به همراه داشته است.
خودروسازان و قطعه سازان فردا تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا ازب فرصت پیش آمده و حضور شرکت های خودرسازی خارجی بیشترین بهره را ببرند.
نهم آذر برگزاري همايش بين المللي صنعت خودرو باعث استقبال خودروسازان، قطعه سازان، فعالين بازار خودرو و خريدارن و مشتريان داخلي شده است.