عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: از آنجا كه كشورهاي مختلف همكاري خودرويي خود با ايران را به صفر رسانده و يا تقليل داده اند، ما بايد به خود تكيه كنيم و اين خوداتكايي با همكاري دانش بنيان ها به دست مي آيد.
در سال های اخیر صنعت خودرو در دنیا دستخوش تغییرات و تحولات عظیمی است که این موضوع را در ورود خودروهای الکتریکی، خودروهای خودران و به کارگیری هوش مصنوعی و IOT در این صنعت برای بهبود تجربه رانندگی، رضایت مشتریان و همچنین حفظ محیط زیست می توان دید.
55 سال پس از تولید آخرین خودرو «DB5» که در فیلم های جیمز باند ظاهر شده بود، شرکت استون مارتین مشغول بازتولید 25 نمونه از این خودرو کلاسیک به قیمت هر کدام 3/5 میلیون دلار است. زمانی معادل 4500 ساعت صرف تولید هر نمونه می شود.
هیات دولت اوایل تیر ماه امسال پیشنویس نهایی برنامه ۲۵ ساله همکاریهای جامع ایران و چین را به تصویب رساند، برنامهای که طی آن قرار است طرف چینی بین ۲۸۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار در بخشهای مختلف اقتصاد ایران سرمایهگذاری کند. اگرچه این سند هنوز به تایید و امضای چینیها نرسیده و جزئیات آن نیز اعلام رسمی نشده، با این حال بهنظر میرسد «خودروسازی» یکی از حوزههای مشارکت طرفین در این سند ۲۵ ساله است.
باتوجه به اطلاعیه روز گذشته بیمه مرکزی که برای شرکتهای بیمه فرستاده شده است، به شرایط پوشش تکمیلی بیمه بدنه اشاره شده و به دلیل نوسان قیمت خودرو، افزایش این نوع بیمه را برای شرکتهای بیمهگذار اعلام کرده است که از تاریخ ۱۵ تیرماه اجرایی خواهد شد.
عضو اتاق بازرگاني ايران به لزوم ورود دانش بنيان ها به تولید قطعات "هاي تك" خودرو تاکید کرد و گفت: در شرایط تحریم مي توان با تکیه بر توان شرکت های دانش بنيان برای توليد قطعات خاص اقدام كرد.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: اگر شركت هاي دانش بنيان توان و دانش علمي خود را تقويت كنند مي توانند حلقه وابستگي صنعت خودرو به خارج از كشور را قطع كنند.