Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

۲ خودروی پرنده شگفت‌انگیز در نمایشگاه فناوری CES

جمعه | ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۲۰:۳۸ | کد خبر: CP- ۲۱۴۱۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
خودروهای پرنده به نوعی به تم نمایشگاه فناوری CES تبدیل شده‌اند و شرکت اکس‌پنگ(Xpeng) در نمایشگاه امسال از دو خودروی پرنده خود رونمایی کرده است.
به گزارش خودرو پرس، ‌اکنون بخش AeroHT اکس‌پنگ که نمی‌خواهد کاری منطقی مانند خودرو سوپرنال هیوندا انجام دهد از یک خودروی پرنده مفهومی عمودپرواز و همچنین یک خودرو شاسی بلند ماژولار که آن را «ناو هواپیمابر زمینی»(Land Aircraft Carrier) می‌نامد رونمایی کرده است.

به نقل از ورج، مفهوم خودروی پرنده چشم‌اندازی از وسیله نقلیه‌ای است که می‌تواند از حالت رانندگی جاده‌ای به حالت پروازی تغییر کند و بنابراین رانندگان آن می‌توانند به هوا پرواز کنند. در حالت زمینی، خودرو اجزای پرنده خود را جمع می‌کند، اما با تغییر حالت به پرواز، بازوها باز می‌شوند تا امکان برخاستن و فرود عمودی فراهم شود. مشکل اینجاست که با وجود اینکه نمونه اولیه آن با وزن تقریبی دو تُن در سال ۲۰۲۲ آزمایش شد، به نظر می‌رسد که این خودرو در حال حاضر شانس بسیار کمی برای تبدیل شدن به واقعیت داشته باشد.

آنچه که احتمال وقوع آن بسیار بیشتر است، عرضه «ناو هواپیمابر زمینی» است که در پایان سال جاری برای پیش خرید در دسترس خواهد بود. طراحی دو قسمتی این خودرو نیز به کاربر اجازه می‌دهد بین حالت زمینی و هوایی جابجا شود. اما به جای اینکه وسیله نقلیه بازوهایش را باز و پرواز کند، قسمت عقب آن باز می‌شود تا یک ماژول هوا خارج شود.

ماژول زمینی هیبریدی سه محوره و شش چرخ دارای فضایی برای حداکثر پنج سرنشین است.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

۲ خودروی پرنده شگفت‌انگیز در نمایشگاه فناوری CES

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است