Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

نحوه‌ی پاک‌کردن شیشه جلوی خودرو از بخار و مه

دوشنبه | ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۱۶:۴۱ | کد خبر: CP- ۲۱۵۵۲ | سرویس: دانستنیهای خودرویی
کارپرس:
شیشه‌های بخار گرفته، بویژه شیشه جلو بسیار اذیت کننده و در بسیاری موارد خطرناک است. در این مطلب، نحوه مه‌زدایی شیشه جلوی خودرو را شرح دادم.
به گزارش خودروپرس، پاک‌کردن شیشه جلوی خودرو، آن هم زمانی که دمای هوا شروع به کاهش می‌کند، باران می‌بارد یا رطوبت هوا افزایش می‌یابد، اجتناب‌ناپذیر است. حفظ شفافیت خوب شیشه‌های جلو و کناری برای دید خوب در حال رانندگی بسیار حیاتی است.

پاک‌کردن شیشه خودرو برای بیشتر رانندگان یک کار خسته‌کننده است - البته اگر نخواهند قبل از شروع حرکت این کار را انجام دهند – به همین دلیل همه دنبال راه‌حل سریع‌تری برای پاک‌کردن شیشه جلوی خودرو و دیگر پنجره‌ها در زمان بخار گرفتن، هستند.
چندین تکنیک برای بخارزدایی شیشه جلوی خودرو و پنجره‌های جانبی وجود دارد که در ادامه توضیح داده‌ایم.

۱. گرم‌کردن با حداکثر دما
برخی افراد ممکن است بگویند هوای خنک یا سرد به پاک‌کردن شیشه‌های شما کمک می‌کند، با این حال هوای گرم می‌تواند بیشتر از هوای سرد آب و رطوبت را جذب کند. بنابراین اگرچه ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا خودروی شما گرم شود، اما به شما کمک خواهد کرد که شیشه‌ی جلویی سریع‌تر بخار زدایی شود.

۲. روشن‌کردن کولر
روشن کردن AC نه تنها برای خنک کردن خودرو در فصل تابستان استفاده می‌شود، بلکه به رطوبت زدایی هوای داخل کابین کمک می‌کند و میزان بخار روی پنجره‌های شما را خیلی سریع کاهش می‌دهد.

۳. ورود هوا از بیرون کابین
هوای داخل کابین و گردش آن بطور مداوم – بدون ورود هوا – با وجود تنفس مسافرین، به سرعت مرطوب شده و باعث بخار گرفتن شیشه می‌شود. هوای بیرون از کابین اغلب خشک‌تر از هوای داخل است - ورود هوای تازه به پاک‌کردن کمک می‌کند.

۴. باز کردن پنجره
باز کردن یک پنجره به ورد هوای خشک از خارج کمک می‌کند چون آماده برای گرم‌شدن و جذب رطوبت است. در صورت نداشتن تهویه مطبوع، این یک روش خوب برای از بین بردن بخار شیشه‌هاست.

البته، خودروهای بسیاری امروزی دکمه "بخار زدایی" دارند، یا حتی شیشه جلویی داغ شوندخ دارند که از عناصر گرم‌کننده داخل شیشه برای کمک به پاک‌کردن صفحه استفاده می‌کند. اما پیروی از این چهار روش ساده به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن شیشه‌هایی شفاف و بدون بخار داشته باشید

چگونه می‌توانم جلوی بخارگرفتگی را بگیریم؟
بطور قطعی و همیشگی نمی توان جلوی بخارکردن شیشه‌های خود را گرفت با این حال چندین نکته دیگر هم می‌توانید امتحان کنید. یکی از راه‌حل‌های قدیمی که خانم‌ها نیز برای تمیز کردن آینه حمام از آن استفاده می‌کنند، پاک کردن شیشه‌ها با کف ریش است. کافی است قبل از شروع به حرکت، کمی کف ریش به شیشه ها بپاشید و با یک دستمان خشک، شیشه‌ها راتمیز کنید. یکی دیگر از روش‌های کم دردسر استفاده از کیسه‌های جذب رطوبتی است که در جعبه بسیاری از کالاها یافت می‌شود.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نحوه‌ی پاک‌کردن شیشه جلوی خودرو از بخار و مه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است