Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پورشه دیگر مدل دیزلی تولید نمی کند

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۱:۳۹ | کد خبر: CP- ۱۵۰۷۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
پورشه تصمیم گرفته در واکنش به کاهش تقاضای مدل های دیزلی به تولید این خودروها پایان دهد.

به گزارش کارپرس، پورشه دیگر تصمیمی برای تولید مدل های دیزلی ندارد و از افت تقاضا به عنوان یکی دلایل اصلی این قضیه یاد می کند.

در بیانیه ای مطبوعاتی که اخیراً منتشر شد پورشه اعلام کرد فقط 12 درصد از کل فروش جهانی آن در سال 2017 مدل های دیزلی بوده در حالی که مدل های هیبریدی بخش عمده فروش را به خود اختصاص داده و 63 درصد از کل پانامراهای به فروش رفته در سراسر اروپا هیبریدی بوده اند.

در واقع پورشه از ماه فوریه هیچ نوع مدل دیزلی را در سبد محصولات خود ارائه نکرده و اکنون تصمیم گرفته در آینده نیز از عرضه این محصول خودداری کند.

در بیانیه پورشه آمده است: "از آنجا که دیزل به لحاظ سنتی اهمیت کمتری برای ما به عنوان یک تولیدکننده خودروهای اسپرت داشته است به این نتیجه رسیده ایم که در آینده بدون دیزل کار کنیم. البته همچنان به پشتیبانی حرفه ای از مشتریان دیزلی کنونی مان ادامه خواهیم داد."

پورشه همچنین با تکذیب ارتباط بین حذف مدل های دیزلی با ماجرای موسوم به رسوایی «دیزل گیت» که فولکس واگن شرکت مادر آن درگیرش است خاطرنشان کرد: "تغییر شرایط در بازار از جمله کاهش تقاضا برای مدل های دیزلی و افزایش علاقه به مدل های هیبریدی نقش اصلی را در این تصمیم ایفا کرده است."

فولکس ‌واگن در سال 2015 تأیید کرده بود که در دستگاه سنجش آلایند‌ه‌های خروجی از اگزوز چند مدل خودروی دیزلی این کارخانه تقلب صورت گرفته و میزان این آلاینده‌ها کمتر از آنچه که هست، نشان داده می ‌شد. این ماجرا که به دادگاه های قضایی آلمان کشیده شد بعدها به رسوایی دیزل گیت شهرت یافت.

براساس این گزارش به جز افت تقاضای مدل های دیزلی، رویای رقابت با خودروسازان برقی نیز از علل دیگر تصمیم پورشه است.

این شرکت در نظر دارد با خودرو «تایکان» نخستین مدل اسپرت تمام برقی خود تسلط تسلا در بازار خودروهای برقی جهان را به چالش بکشد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پورشه دیگر مدل دیزلی تولید نمی کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است