Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
گلوبال دیتا پیش بینی کرد:

افت بازار جهانی خودروهای سبک در سال ۲۰۲۰

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۳:۳۷ | کد خبر: CP- ۱۵۰۷۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت تحقیقاتی «گلوبال دیتا» افت 17 درصدی بازار جهانی خودروهای سبک در سال 2020 را به دلیل تأثیرات کرونا و تبعات اقتصادی مربوطه پیش بینی کرد.

فروش جهانی خودروهای سبک در سال 2020 با افت 17/2 درصدی به حدود 73/6 میلیون دستگاه خواهد رسید.

«گلوبال دیتا» شرکت پیشرو تجزیه و تحلیل داده با اعلام این پیش بینی، تأثیرات منفی همه گیری کووید 19 و تبعات اقتصادی مربوطه را علت اصلی افت بازار خودروهای سبک در سال جاری عنوان کرد.

«کالوم مک ری» تحلیل گر خودرو در گلوبال دیتا اظهار داشت: "این شوک بزرگ تر از آن چیزی است که در دو سال بحران مالی جهانی (اواخر دهه 2010) شاهد بودیم."

تحلیل گران مؤسسه گلوبال دیتا عنوان می کنند که خسارت وارده به بازار جهانی در سه ماهه دوم سال جاری و همزمان با اجرای سختگیرانه قرنطینه در نقاط مختلف جهان به شدیدترین مقدار رسیده است.

«مک ری» خاطرنشان کرد: "پیش بینی ما حاکی است بازار خودرو در فصل دوم امسال حدود 34 درصد نسبت به سال گذشته افت کرده و حتی نسبت به فصل چهارم 2008 که بازار به پایین ترین نقطه خود در طول آخرین رکود بزرگ جهانی رسیده بود نیز کاهش داشته است."

وی افزود: "البته در شرایطی که وارد نیمه دوم سال می شویم بازارهای خودرو در شرف تغییر هستند. چین نخستین بازاری بود که وارد بحران شد و نخستین کشوری هم بود که از این بحران خارج شد. بازار خودروهای سبک چین در ماه می 8 درصد رشد کرد در حالی که کره جنوبی شاهد رشد حدود 10 درصدی بود."

این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: "در حال حاضر در اروپا نیز شاهد مقداری بهبود اوضاع بازارهای خودرو به مدد یارانه های دولتی برای خرید خودروهای جدید هستیم."

براساس این گزارش بازار خودرو فرانسه در ماه ژوئن به کمک طرح یارانه های دولتی تا حدودی به وضعیت سابق خود بازگشت. فروش خودروهای سبک در این کشور طی این ماه با افزایش 2/4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 286 هزار دستگاه رسید در حالی که فروش خودروهای مسافری نیز با رشد 1/2 درصدی کمتر از 234 هزار دستگاه برآورد شد.

با این حال «مک ری» هشدار می دهد که کماکان تردیدهایی پابرجاست و میزان ابتلا به کووید 19 در شماری از کشورهای آسیایی و آمریکایی به ویژه در ایالات متحده رو به افزایش است که این ممکن است پیش بینی فروش خودروهای سبک در آمریکا را بیش از پیش کاهش دهد.

وی در این خصوص گفت: "در حال حاضر پیش بینی گلوبال دیتا برای بازار خودروهای سبک در آمریکا برابر 14/5 میلیون دستگاه است اما اگر محدودیت های اجتماعی شدیدتر در روزها یا هفته های پیش رو اعمال شود، دورنمای بازار آمریکا ناگهان به سطحی کمتر از این پیش بینی رسیده و احتمالاً شاهد یک بازار کمتر از 14 میلیون دستگاه در سال جاری خواهیم بود."

منبع: globaldata.com

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افت بازار جهانی خودروهای سبک در سال ۲۰۲۰

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است