Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید:

رانندگی با آریزو ۶ در پیست آزادی

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۱۱:۳۵ | کد خبر: CP- ۸۸۴۹ | سرویس: تست و بررسی خودرو
کارپرس:
شرکت مدیران خودرو خودروی چری آریزو6 را برای تست فنی در اختیار علاقه مندان به خودرو و خبرنگاران قرارداد تا با انجام تست رانندگی با این خودرو از نزدیک آشنا شوند.
به گزارش کارپرس، با ممنوعیت ورود خودرو به کشور خودروهای چینی مونتاژی توانسته اند جایگاه ویژه را برای خود تعریف کرده و فروش خوبی را نیز تجربه کنند .البته چینی ها بر عکس خودروسازان وطنی سعی کرده اند که هر ساله با ارائه خودروهایی با طراحی به روز تر  و همچنین بالا بردن کیفیت نشان دهند که در راه پیشرفت قرار دارند که این نکنه را می توان از مقایسه تولیدات جدید آنها با محصولات چند سال گذشته دید.

مدیران خودرو شرکتی است که در ابتدا با عرضه خودروهای چری با برند "ام وی ام" وارد بازار ایران شد و در ادامه را خودروهای لوکس خود را با برند  اصلی  یعنی چری روانه بازار کرد. این شرکت پس از رونمایی و معرفی نسخه جدید تیگو7، این بار و با حضور خبرنگاران اقدام به برگزاری تست خودروی جدید چری که یک سدان به نام "آریزو 6" است نمود . آن چه در ادامه می خوانید تجربه رانندگی کوتاه با این سدان خوش ساخت در پیست آزادی تهران است.

چری آریزو 6 از نظر پلت فرم و مشخصات فنی با برادر کوچکتر خود آریزو 5 شباهت زیادی دارد و در واقع نسخه ای بزرگتر و لوکس تر از این خودرو محسوب می شود. در پیشانی خودرو شاهد جلوپنجره مشبک بکار گرفته شده در آریزو 5 هستیم که کمی بزرگتر و البته بسیار جذابتر شده است . همچین چراغهای جلو این خودرو هم شباهت زیادی به آریزو 5 دارد اما کشیده تر شده و تا طرفین خودرو ادامه یافته است.

در نمای کناری، چراغ‌های جلو و عقب امتداد یافته تا کنار خودرو جلب توجه می‌کنند خط شانه‌ای نیز از انتهای چراغ‌های عقب به سمت گلگیر جلو کشیده شده است که هماهنگی مناسبی با گلگیرهای حجیم خودرو دارد. همچنین یک نوار کرومی بر روی رکاب جانبی قرار گرفته است که به جذابیت بیشتر خودرو در نمای جانبی کمک می‌کند.

در داخل اتاق آریزو6 هم همانند ظاهر خارجی آن، شاهد طراحی جذابی هستیم. در میان داشبورد یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ نصب شده که تنظیمات برخی امکانات خودرو با ارائه کلیدهای ضروری در زیر آن قرار گرفته اند. همچنین بخشی از داشبورد با چرم هم رنگ صندلی ها پوشیده شده که این اقدام به زیبایی داشبورد کمک زیادی کرده است.

استفاده از دوخت غیر همرنگ در روی روکش صندلی چرمی در کنار اشکال لوزی شکل برخی قسمت نظیر رو دری ها به منظور القاء لوکس بودن کابین صورت گرفته است.

پس از نشستن در این خودرو اقدام به حرکت می کنیم تعویض دنده ها به نرمی انجام می شود . اسفاده از موتور توربوشارژ 147 اسب بخاری باعث شده تا شتاب خودرو بسیار مناسب بوده و لذا از رانندگی با این شتاب لذت می برید.

با وجود استفاده از گیربکس CVT، خودرو برای شتاب گیری از حالت سکون، تاخیر آزار دهنده ای نداشت، همچنین ترمزها نیز با وجود فشار زیادی که خبرنگاران در زمان بررسی بر روی آن‌ها اعمال می‌کردند، عملکرد  قابل قبولی از خود نشان دادند.

 به لطف استفاده از سیستم" ایی اس پی" شاهد پایداری خوبی در پیچ ها هستیم هر چند که صندلی های خودرو کاملا   گیرندگی لازم برای راننده را ندارد و در پیچ های تند کمی این نکته می تواند آزار دهنده باشد.

در مجموع و با تست کوتاهی که با این خودرو انجام گرفت می توان گفت آرزیو 6 نسبت به برادر کوچکتر خود دارای امکانات کامل تر و ظاهری جذاب تر است که البته برخی ها شاید نوع چراغ های عقب خودرو را به دلیل برآمدگی زیاد نپسندند ولی در کل نمای ظاهری خودرو جذاب است.

از جمله امکانات رفاهی استاندارد چری آریزو ۶ می توان به سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب و جلو، سنسور پارک در عقب، سیستم رانندگی ECO، سنسور نور، فرمان برقی، کنترل سیستم باد لاستیک‌ها TPMS، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، کروزکنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، نورپردازی کابین، سیستم روشنایی روز (دی لایت)، نمایشگر ۹ اینچی با حافظه داخلی، بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند، ۴ بلندگو و ۲ تیوتر و ۱ ساب ووفر، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، سامانه ی رهیاب ماهواره‌ای و نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ اشاره کرد.

هر چند قیمت آریزو6 به طور رسمی اعلام نشده است اما به نظر می رسد با توجه به وضعیت بازار مدیران خودرو احتمالا قیمتی در رنج 250 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته باشد که البته برای روشن شدن قیمت قطعی، باید تا زمان عرضه رسمی آن صبر کرد.

car cheri 9 8 2

car cheri 9 8 3

car cheri 9 8 4

car cheri 9 8 5

car cheri 9 8 6

car cheri 9 8 7


منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رانندگی با آریزو ۶ در پیست آزادی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است