Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

معرفی فناوری شارژ دوطرفه در رنو ۵ الکتریکی

یکشنبه | ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۱۵:۴۶ | کد خبر: CP- ۲۰۸۵۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرسسید حسین موسوی:
«رنو 5» تمام الکتریکی نخستین خودروی رنو خواهد بود که به فناوری شارژ دوطرفه مجهز می‌شود.

به گزارش خودروپرس، رنو در حال هماهنگی برای معرفی فناوری شارژ دوطرفه از طریق برند زیرمجموعه خود «Mobilize» است و قصد دارد رنو 5 تمام الکتریکی را به این فناوری تجهیز کند.

شارژ دوطرفه به لطف فناوری V2G (خودرو به شبکه) ممکن می‌شود و این سرویس با عرضه رنو 5 در فرانسه و آلمان طی سال 2024 و انگلیس در سال 2025 در دسترس خواهد بود.

مصرف‌کنندگان رنو 5 برای استفاده از این قابلیت به یک ایستگاه شارژ با قابلیت V2G نیاز دارند که بتواند در صورت نیاز برق را به شبکه بازگرداند.

برای این منظور برند Mobilize شارژر اختصاصی خود با عنوان «Mobilize Powerbox» را تبلیغ خواهد کرد.

این شارژر که - توسط شرکت Software République با مشارکت IoTecha ساخته شده است - با خودرو و فضای ابری ارتباط برقرار می‌کند تا تعیین کند که آیا باید باتری را شارژ مجدد کند یا اینکه انرژی را به شبکه بازگرداند.

براساس این گزارش قدرت ترمینال دوطرفه از 7 تا 22 کیلووات تخمین زده شده است.

رنو 5 آینده نخستین خودروی رنوست که شارژر داخلی مجهز به V2X را در سبد شرکت فرانسوی دریافت می‌کند و سایر مدل‌ها نیز متعاقباً مسیر مشابهی را دنبال خواهند کرد.

گفته می‌شود نرم‌افزار مدیریت انرژی امکان دسترسی دائمی به سرویس Mobilize V2G  را با صرفه‌جویی در مصرف باتری امکان‌پذیر می‌کند.

همچنین به گفته شرکت زیرمجموعه رنو، شارژر دوطرفه نه تنها می‌تواند برق را به شبکه بازگرداند، بلکه می‌تواند وسایل و لوازم برقی را نیز به کار بیاندازد.

برای این منظور رنو در حال ساخت آداپتوری است که به سوکت شارژ خودرو متصل می‌شود و از طریق آن جریان انرژی با یک سوکت 230 ولتی جریان می‌یابد.

در کنار عرضه بازاری رنو 5، شرکت Mobilize در حال آماده‌سازی سرویس Mobilize V2G شامل یک نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند است که می‌تواند برای برنامه‌ریزی شارژ دوطرفه استفاده شود.

معیارهایی چون سطح دلخواه باتری و/یا زمان استفاده بعدی از وسیله نقلیه را می‌توان در این نرم‌افزار ثبت کرد. به گفته برند رنو این سرویس در آینده برای سایر خودروهای برقی شرکت نیز قابل استفاده خواهد بود.

منبع: electrive

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

معرفی فناوری شارژ دوطرفه در رنو ۵ الکتریکی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است