کاهش فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودرو در هفتههای اخیر - تحتتاثیر فاز اول اصلاح قیمت - باعث شد جریان عبورومرور در انبار خودروسازها معکوس شود. از مرداد سال گذشته تا اسفند، بهطور متوسط در هر ماه حدود ۱۳درصد از تولید محصولات خودرویی در پارکینگ خودروسازان انبار -دپو- میشد. اما آمار جدید نشان میدهد نهتنها ورود خودروهای تولیدی به انبار کارخانههای خودروسازی متوقف شده که طی سه ماه منتهی به پایان اردیبهشت امسال از موجودی آن به میزان بیش از ۲۰درصد کاسته شده است.
هفته گذشته در همین صفحه به بررسی بخش نخست عملکرد خودرویی دولت حسن روحانی در هشت سال گذشته با محوریت خصوصیسازی و مشارکت خارجی پرداختیم، مواردی که دولت نتوانست کارنامه خوبی از خود بهجا بگذارد. حال در قسمت دوم و پایانی این گزارش، به بخشی دیگر از عملکرد خودرویی دولت با محوریت مسائلی مانند «تولید و کیفیت»، «قیمت و قیمتگذاری»، «واردات» و «ابرپروژه اسقاط» میپردازیم.
خودروسازی بخش خصوصی روی غلتک تولید افتاد. بررسی آمارهای تولیدی وزارت صمت حکایت از آن دارد که بخش خصوصی خودروسازی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به بازه زمانی سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را در حالی تجربه کرده که سه خودروساز بزرگ کشور در همین مدت افت ۲۹ درصدی داشتهاند
صنعت خودرو در انتظار ظهور نوآوریهایی است که طی ۵ سال آینده انقلابی در این صنعت ایجاد خواهد کرد؛ نوآوریهایی که رانندگی با خودروها را برای افراد آسانتر و زندگی را بهتر خواهد کرد.
رنو قصد دارد با مجتمع سازی سه کارخانه خود در شمال فرانسه، بزرگ ترین مرکز تولید خودروهای الکتریکی در اروپا با ظرفیت ساخت سالانه 400 هزار دستگاه خودرو را راه اندازی کند.