در حالی با تصمیم مشترک شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت کارخانهای خودروهای داخلی تا سقف ۴۲درصد افزایش یافت که با توجه به برآورده نشدن انتظار خودروسازان (رشد قیمت تا ۷۰درصد) به احتمال فراوان این اتفاق واکنش منفی زنجیره صنعت خودرو کشور را به دنبال خواهد داشت.
خودروسازان جهانی که در چین و دیگر کشورها با رکود فروش مواجه هستند، هند را کشوری مطمئن برای سرمایهگذاری میخوانند؛ بازاری که مدیران شرکتهای خودروساز معتقدند با وجود چالشهای تاریخی این کشور، آنقدر بزرگ است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. طی سال گذشته، شرکتهای نیسان موتور، رنو، هیوندای موتور و فولکس واگن برنامههای جدید خود برای بازار هند را اعلام کردهاند.
تغییرات کابینه ابراهیم رئیسی طی چند هفته اخیر در حالی رخ داد که برخی گمانهزنیها از حضور وزیر صمت در لیست اخراجیهای کابینه حکایت دارد. این بار نیز وضعیت بازار خودرو فاطمیامین را در لبه تیغ انتقادات قرار داده است، حوزهای که به گفته رئیسجمهور محلی برای فضاسازی علیه دولت سیزدهم شده است.
پس از چند روز کشوقوس میان شورای رقابت و وزارت صمت، سرانجام میزان افزایش قیمت توسط خودروسازان آن هم بهصورت غیر مستقیم اعلام شد. به این ترتیب قیمت کارخانهای خودرو پس از فریز ۱۷ماهه بین ۱۷ تا ۲۹درصد افزایش یافته است.
تویوتا پس از اعمال تغییرات اساسی در تیم مدیریتی خود اکنون به دنبال کاهش هزینههای تولید با حرکت به سمت یک پلتفرم جدید و اختصاصی برای خودروهای تمام الکتریکی است.