پس از چند روز کشوقوس میان شورای رقابت و وزارت صمت، سرانجام میزان افزایش قیمت توسط خودروسازان آن هم بهصورت غیر مستقیم اعلام شد. به این ترتیب قیمت کارخانهای خودرو پس از فریز ۱۷ماهه بین ۱۷ تا ۲۹درصد افزایش یافته است.
تویوتا پس از اعمال تغییرات اساسی در تیم مدیریتی خود اکنون به دنبال کاهش هزینههای تولید با حرکت به سمت یک پلتفرم جدید و اختصاصی برای خودروهای تمام الکتریکی است.
معاون اول رئیسجمهور قیمتگذاری شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که آثار تورمی دارد، حال پرسش اصلی این است که تا چه میزان رشد قیمت کارخانهای خودرو موجب ایجاد تورم در بازار خواهد شد؟ آنچه مشخص است کنترل تورم از طریق فشار به تولیدکنندگان میسر نیست. حال آنکه بازار خودروی کشور متاثر از وضعیت کلان اقتصادی و ریسکهای غیر اقتصادی، روند افتوخیز قیمتی خود را دنبال میکند و چندان منتظر تعیین قیمت نیست.
بهنظر میرسید دوئل شورای رقابت و وزارت صمت بر سر اعلام قیمتهای جدید خودرو، چهارشنبه بعدازظهر به پایان برسد اما معاون اول رئیسجمهور ظهر پنجشنبه مصوبه مربوطه را وتو کرد و از شورای رقابت خواست قیمتها را تعدیل کند.