Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تویوتا به دنبال پلتفرم اختصاصی خودروهای الکتریکی

یکشنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۱۴:۴۲ | کد خبر: CP- ۲۰۶۱۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
تویوتا پس از اعمال تغییرات اساسی در تیم مدیریتی خود اکنون به دنبال کاهش هزینه‌های تولید با حرکت به سمت یک پلتفرم جدید و اختصاصی برای خودروهای تمام الکتریکی است.

به گزارش خودروپرس، رویترز به نقل از چند منبع مطلع با اعلام این خبر نوشت کوجی ساتو مدیرعامل جدید تویوتا ممکن است به زودی عملیات ساخت یک پلتفرم جدید خودروهای الکتریکی را تأیید کند.

به گفته این منابع، تویوتا متوجه شده که برای کاهش هزینه‌های تولید و تبدیل کسب و کار تمام الکتریکی خود به یک صنعت با حاشیه سود بالا باید از نوآوری‌های طراحی و تولید تسلا الگو بگیرد.

پلتفرم جدید خودروهای الکتریکی تسلا در صورتی که عملیاتی شود حاصل یک بازنگری جامع استراتژی‌ای است که تویوتا سال گذشته در پیش گرفته بود.

خودروساز ژاپنی تاکنون از پلتفرم e-TNGA برای خودروهای تمام الکتریکی خود شامل bZ4X و لکسوس RZ استفاده می‌کرد اما از آنجا که این پلتفرم ماژولار است که با مدل‌های موتور احتراق داخلی اشتراک دارد یک پلتفرم مقرون به صرفه برای خودروهای تمام الکتریکی محسوب نمی‌شود.

در نتیجه گفته می‌شود چند پروژه که قرار بود بر مبنای پلتفرم e-TNGA دنبال شود به تأخیر افتاده یا حتی لغو شده است.

با توجه به این واقعیت و ایکه تویوتا قصد دارد خودروهای تمام الکتریکی را از سال 2025 در آمریکا بسازد این خودروساز مجاب به پیگیری طراحی و توسعه یک پلتفرم مخصوص خودروهای تمام الکتریکی شده است.

استراتژی ساخت این پلتفرم و تمرکز فزاینده بر روی خودروهای تمام الکتریکی، غول خودروسازی ژاپن را در معرض رقابت مستقیم با شرکت تسلا رهبر بازار خودروهای الکتریکی قرار خواهد داد.

در نهایت تویوتا درصدد است با ساخت یک پلتفرم ساده و تمام الکتریکی نظیر کاری که تسلا صورت می‌دهد هزینه‌های خود را پایین بیاورد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تویوتا به دنبال پلتفرم اختصاصی خودروهای الکتریکی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است