Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رونمایی چینی‌ها از سوخت جدید خودرو

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ۰۹:۵۵ | کد خبر: CP- ۲۰۸۷۶ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
: شرکت خودروسازی چینی (GAC) از اولین صنعت خودرو در حال تحول بزرگی است.
به گزارش خودروپرس، بیش از یک قرن است که خودروها بنزینی هستند اما صنعت خودرو به‌آرامی به سمت وسایل نقلیه الکتریکی می‌رود. شرکت‌هایی مانند تسلا و بی‌وای‌دی هر روز بیشتر خودروهای برقی می‌فروشند و سهم بازار آنها در حال افزایش است؛ بااین‌حال، به نظر می‌رسد چین هنوز حرف آخر را در این مورد نزده است.
 
در این شرایط، گروه خودروسازی گوانگژو (GAC) از اولین موتور خودروی جهان که با آمونیاک کار می‌کند، رونمایی کرد.

گروه خودروسازی گوانگژوی چین (GAC) اعلام کرد اولین موتور خودروی جهان را توسعه داده است که با آمونیاک کار می‌کند و آن را به راه‌حل‌های انرژی جدید مانند وسایل نقلیه الکتریکی با باتری و سلول‌های سوختی هیدروژنی که انتشار کربن را در صنعت حمل‌ونقل کاهش می‌دهند، افزوده است. این شرکت موفق شد از سوخت آمونیاک در صنعت خودروهای سواری استفاده کند که مزایای مهمی برای جامعه و مصارف تجاری خواهد داشت.

آمونیاک به عنوان یک سوخت بدون کربن مورد بررسی قرار می‌گیرد اما به دلیل اشتعال‌پذیری کم و انتشار اکسید نیتروژن بالا با موانعی مواجه است. گروه گاک اعلام کرد یک موتور ۲لیتری را توسعه داده که می‌تواند آمونیاک مایع را به طور موثرتری به روشی ایمن بسوزاند و به ۱۲۰کیلووات قدرت و کاهش ۹۰درصدی انتشار کربن در مقایسه با سوخت‌های معمولی دست یابد.

بر‌اساس گزارش رویترز، این موتور هنوز در مراحل اولیه توسعه است اما یک گام مهم رو به جلو در توسعه آمونیاک به عنوان یک سوخت جایگزین مناسب برای حمل‌ونقل محسوب می‌شود. باید منتظر ماند و دید آیا آمونیاک به سوخت اصلی خودروها تبدیل خواهد شد یا خیر. با‌این‌حال اعلام این شرکت نشانه‌ای از تعهد این خودروسازان به بررسی گزینه‌های سوخت جایگزین و کاهش ردپای کربن است.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رونمایی چینی‌ها از سوخت جدید خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است