به گزارش خودروپرس، این خودروساز با دو پله صعود در فهرست ارزشمندترین خودروسازان جهان به صدر جدول رسیده است.
آژانس ردیابی برند «برند فاینانس» (Brand Finance) گزارش داد که ارزش تسلا با رشد حدود 44 درصد به رقم 66.2 میلیارد دلار رسیده تا این شرکت برای نخستین بار در صدر فهرست ارزشمندترین برندهای خودروسازی قرار بگیرد.
نکته جالب اینکه برای نخستین بار است خودروسازی که خودروهای سوخت فسیلی را تولید نمیکند در صدر این فهرست قرار میگیرد.
این یک پیشرفت فوقالعاده برای شرکت سازنده خودروهای الکتریکی است که طی چند سال گذشته با فراز و نشیبهای زیادی مواجه بوده است.
با این حال سال 2023 تاکنون دوره نسبتاً موفقی برای این شرکت خودروسازی بوده است. تسلا سال جاری را با کاهش قیمت محصولات در بازارهای مختلف جهانی آغاز کرد که دردسرهای زیادی را برای برند خودروسازی رقیب در زمینه خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است.
این کاهش قیمتها به تسلا کمک کرد تا سفارشات جدید و زیادی را در حجم قابل ملاحظه دریافت کند.
به رغم کاهش قیمتها که به ارزش افزایش تقاضا انجامید خیلی از سرمایهگذاران پیشبینی میکردند که ارزش سهام تسلا رشد پیدا نخواهد کرد.
با این حال ارزش این خودروساز رو به افزایش است در حالی که برندهای رقیب شاهد افت ارزشهای مربوطه بودهاند.
آلکس های مدیر ارزشگذاری برند فاینانس در خصوص رشد ارزش برند تسلا گفت که این رشد علامت مثبتی برای تسلاست تا جایی که نشان میدهد مصرفکنندگان بیش از پیش به ارزش این برند واقف شدهاند که به طور بالقوه میتواند به ارزش فروش و در آمد آن در آینده منجر شود.
وی خاطرنشان کرد که تسلا در آینده باید به سختی بکوشد تا از ارزش برند قابل توجه خود محافظت کند.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان