Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
اینفوگرافی

جاده‌های مرگ! جمهوری دومینیکن، رتبه نخست تلفات رانندگی را دارد

پنج شنبه | ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - ۱۰:۴۱ | کد خبر: CP- ۲۱۶۵۹ | سرویس: اینفوگرافی خودرو
کارپرس:
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین زده می شود که سالانه 1.35 میلیون نفر در سراسر جهان در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند. سازمان ملل متحد از کشور‌ها خواسته است تا این رقم را تا سال 2030 به نصف کاهش دهند. تصادفات اتومبیل به دلیلی اصلی برای  مرگ افراد بین 5 تا 29 سال تبدیل شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از نیمی از مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای مربوط به عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران است.

خودروپرس / همانطور که این نمودار نشان می دهد، ایمنی جاده (یا عدم وجود) یک مسئله جهانی است. اما در برخی نقاط، مرگ و میرهای جاده ای بیشتر از سایر نقاط است، به طوری که از هر ده مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای 9 نفر در کشورهای کم درآمد و متوسط رخ می دهد. به گفته سازمان جهانی بهداشت، این تا حدی نتیجه "افزایش درآمد در بسیاری از کشورهای در حال توسعه است که منجر به موتورسازی سریع شده است، در حالی که مدیریت ایمنی جاده ها و مقررات همگام نشده اند."

از میان 183 کشور و منطقه مورد تجزیه و تحلیل در پایگاه داده سازمان بهداشت جهانی، کشور جزیره‌ای کارائیب جمهوری دومینیکن با 64.6 نفر در هر 100000 نفر در سال 2019 بیشترین مرگ و میر سرانه را داشته است. پس از آن زیمبابوه (41 مرگ در هر 100000 نفر) و ونزوئلا (39 مرگ در هر 100000 نفر) قرار دارند. اگرچه در اینجا به طور کامل نشان داده نشده است، آفریقا منطقه ای با بالاترین نرخ مرگ و میر است، به طوری که 15 کشور از 20 کشور اول به عنوان کشنده ترین کشورهای جهان برای مرگ و میر جاده ای فهرست شده اند.

ایالات متحده در سال 2019 با 13 کشته بر اثر تصادفات جاده ای به ازای هر 100000 نفر در رتبه 110 قرار دارد. در مقایسه با چندین کشور دیگر، ایالات متحده دارای نرخ نسبتاً بالایی از تلفات تصادفات جاده ای از طریق الکل است - 31 درصد در سال 2016، در مقابل تنها 9 نفر. درصد در آلمان این به طور قابل توجهی بدتر از بسیاری از کشورهای اروپایی، منطقه جهانی با کمترین میزان مرگ و میر است.

death road

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

جاده‌های مرگ! جمهوری دومینیکن، رتبه نخست تلفات رانندگی را دارد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است