Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

آغاز دور جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - ۰۷:۳۶ | کد خبر: CP- ۲۱۵۶۹ | سرویس: واردات
کارپرس:
مرحله جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه که هم متقاضیان عمومی و هم جانبازان را در بر می‌گیرد، از دوشنبه آغاز شده و تا پنج‌شنبه ۲۴اسفند ادامه خواهد داشت.
به گزارش خودروپرس، طبق اعلام مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو، ثبت‌نام خودروهای وارداتی از ۲۲ اسفند با عرضه‌ ۹ مدل آغاز شده و در این دوره تنها متقاضیان مرحله اول (آنها که در اسفند سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند) امکان ثبت‌نام دارند.
 
با توجه به این گفته وی، عملا قرار نیست ثبت‌نام جدیدی انجام شود و هدف این است که متقاضیان قبلی (کسانی که اسفند سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰میلیون تومان، اقدام به ثبت‌نام در سامانه خودروهای وارداتی کردند و تایید شدند) اقدام به انتخاب خودرو کنند.

در این مرحله، ۹ مدل خودرو عرضه شده که هفت مدل دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی هستند و قیمت دو مدل دیگر علی‌الحساب است. البته قیمت قطعی در مبادی ورودی به معنی قیمت تمام‌شده برای متقاضیان نیست. در واقع خودروها مشمول هزینه‌های جانبی می‌شوند و بنابراین با قیمتی بالاتر به دست متقاضیان خواهند رسید.هفت خودرویی که قیمت آنها در مبادی ورودی قطعی است شامل فیات ۵۰۰ (یک‌میلیارد و ۸۳۴میلیون تومان)، سوزوکی سیاز (یک‌میلیارد و ۱۵۵میلیون تومان)، سوزوکی بالنو (یک‌میلیارد و ۲۴۸میلیون تومان)، نیسان سانی (یک‌میلیارد و ۱۰۷میلیون تومان)، لاماری (یک‌میلیارد و ۵۴۳‌میلیون تومان)، هوندا ویزل (بالغ بر دو‌میلیارد تومان) و دانگ‌فنگ شاین مکس (یک‌میلیارد و ۲۹۰میلیون تومان) می‌شود. در این بین، واردات لاماری اتفاق جالبی به نظر می‌رسد، زیرا این خودرو در بخش خصوصی نیز مونتاژ می‌شود. به نظر می‌رسد واردات این خودرو از مونتاژ آن به‌صرفه‌تر است.

اما دو خودرویی که قیمت آنها در مبادی ورودی به صورت علی‌الحساب محاسبه شده، شامل سوزوکی فرانکس و سوزوکی جیمنی می‌شود. قیمت علی‌الحساب این دو خودرو به ترتیب یک‌میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان و یک‌میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان است.اما دور جدید ثبت‌نام و ویرایش خودروهای وارداتی مخصوص جانبازان نیز از دیروز آغاز شده است.

بر اساس اطلاعیه منتشره، در این مرحله، علاوه بر اینکه جانبازان ثبت‌نام‌کرده در نوبت‌های قبلی (٩ تا ١٣بهمن‌ماه و ۶ تا ۱۲اسفندماه)، امکان ویرایش خودروی ثبت درخواستی خود را خواهند داشت، جانبازان جامانده از ثبت‌نام نیز می‌توانند اقدام کنند.خودروهایی که در این مرحله عرضه شده‌اند، شامل ۱۴ مدل از برندهای مختلف از جمله بنز، بی‌ام‌و، فیات، فولکس واگن، نیسان و تویوتا می‌شود.

به عنوان مثال، فولکس واگن در مدل اطلس (۲۰۲۴) عرضه شده و بنز نیز دارای سه مدل B class ،C ۱۸۰ و CLA ۱۸۰ است.بی‌ام‌و نیز در مدل‌های X۱ SDRIVE ۲۰i، ۲۲۰i و ۳۱۸i در سامانه مخصوص جانبازان بارگذاری شده است.

همه مدل‌های عرضه‌شده بی‌ام‌و ۲۰۲۴ هستند.اما تویوتا در این مرحله، سه مدل عرضه کرده که شامل کمری هیبرید، راو۴ هیبرید و HIGHLANDER HYBRID می‌شود و همه ۲۰۲۳ هستند. دیگر خودروساز ژاپنی، یعنی نیسان، نیز با سه مدل از جمله آلتیما و ایکس تریل که همه ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند، در سامانه حضور دارد. قیمت هیچ‌کدام از خودروهای اعلامی در سایت یکپارچه خودروهای وارداتی جانبازان مشخص نشده است.

دور جدید ثبت‌نام و ویرایش خودروهای جانبازان در حالی آغاز شده که طی چند هفته گذشته حواله‌های مربوط به خودروهای وارداتی مخصوص جانبازان، در پلتفرم‌های آگهی‌دهنده به فروش گذاشته شده است. هرچند تا دو هفته پیش سقف قیمت حواله‌ها شش‌میلیارد تومان بوده، اما گفته می‌شود قیمت این حواله‌ها تا ۱۳میلیارد تومان نیز بالا رفته است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آغاز دور جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است