رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اثر اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در میزان مصرف گفت: پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور 94 میلیون لیتر بوده در صورتی که طی دو روزگذشته این مصرف افزایش داشته و به 105 میلیون لیتر در روز رسیده است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شیوههای مرسوم، نیازهای صنعت خودرو را برآورده نمیکند، بلکه این صنعت نیازمند استفاده از روشهای جدید و نو در تامین مالی است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: توسعه استفاده از سوخت های زیستی کمک موثری در کاهش گازهای گلخانه ای دارد از این رو باید زیست بوم فناورانه ای در این زمینه شکل بگیرد.
مدیر برنامهریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، ضمن تشریح تازهترین جزئیات طرح مدیریت مصرف سوخت، از واریز اعتبار سوخت مالکان تاکسیهای اینترنتی ظرف یک تا دو روز آینده خبر داد.
باد و باران که تمام شد؛ آلودگی هوا، تهران و برخی شهرهای دیگر را دوباره در چنبره گرفت. سازمان هواشناسی روز گذشته پیشبینی کرد، در روزهای آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور، جریان هوا دچار سکون است و احتمال افزایش مجدد غلظت ذرات و گازهای آلاینده وجود دارد.
ضد یخ یک مایع حیاتی برای خودرو به شمار می رود که به منظور جلوگیری از یخزدگی و افزایش نقطه جوش آب استفاده می شود و افزودن این مایع به رادیاتور خودرو باعث افزایش مقاومت خودرو در برابر دما و جلوگیری از جوش آوردن می شود.
مدیر برنامهریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران اعلام کرد: وزارت نفت معادل تفاوت قیمت بنزین یارانهای و نیمهیارانهای را بصورت اعتبار در کارت بانکی ناوگان حملونقل عمومی، وانت بارها و پیکهای موتوری قرار میدهد، که این اعتبار در جایگاههای سوخت فقط برای خرید سوخت قابل برداشت است.
- بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از قیمت خودروها در بازار پایتخت حاکی از کاهش پنج تا ۶ میلیون تومانی خودروهای داخلی و کاهش ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومانی مونتاژیها در روز جاری (شنبه دوم آذر) نسبت به سه شنبه هفته گذشته (۲۸ آبان) است.
خودروهای مانده در گمرک همچنان در بلاتکلیفی به سر میبرند. آنطور که مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان به «دنیای اقتصاد» میگوید با توجه به حواشی ایجاد شده بر سر ترخیص هزار و ۴۰۸ دستگاه خودروی دپو شده، حسن روحانی رئیسجمهور گزارشی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد خواسته است.
رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران با تأکید براینکه براساس ماده ۱۰۱ برنامه پنجم، دولت باید زیان تولیدکنندگان را در قیمت گذاری های دستوری پرداخت کند، گفت:امروز قطعه سازان ۲۳ هزار میلیارد تومان طلب از خودروسازان دارند.
با سهمیهبندی و افزایش قیمت بنزین، گویا استفاده هرچه بیشتر از گاز (به جای بنزین) در خودروها، باز هم در اولویت سیاستهای سوختی دولت قرار گرفته؛ سیاستی که پیشتر امتحان خود را پس داده و نمره قبولی نیز دریافت نکرده است.