Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری تاکید کرد:

ایجاد زیست بوم فناوری در زمینه سوختهای زیستی

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۸:۵۹ | کد خبر: CP- ۱۲۶۷۹ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: توسعه استفاده از سوخت های زیستی کمک موثری در کاهش گازهای گلخانه ای دارد از این رو باید زیست بوم فناورانه ای در این زمینه شکل بگیرد.
به گزارش کارپرس، مصطفی قانعی با بیان اینکه سوخت‌های زیستی یکی از راه‌کارهای موثر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییر اقلیم است، گفت: در فهرست ۱۰ ریسک بزرگی که احتمال وقوع آنها در سال های آتی بیشتر است، تغییرات اقلیمی و بلایای آن، جایگاه ویژه ای دارند. به همین دلیل ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با همکاری همه نهادهای مسئول به دنبال جبران این خسارات است.

بنا به گفته قانعی از جمله این موارد می توان به پدیده‌های جوی شدید، بلایای طبیعی، حملات سایبری، سوء‌استفاده یا دزدی از اطلاعات، شکست در کاهش و سازگاری با تغییرات جوی، مهاجرت ناخواسته در ابعاد گسترده و بلایای زیست‌محیطی ساخته دست بشر اشاره کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس و با وجود بروز این ریسک ها می توان امیدوار بود که با کمک سوخت های زیستی، انتشار گازهای گلخانه ای و تخریب محیط زیست را کاهش داد.

قانعی گفت: توسعه استفاده از سوخت های زیستی کمک موثری در کاهش گازهای گلخانه ای و در پی آن جلوگیری از تغییرات اقلیمی در دنیا است. باید پذیرفت تغییر اقلیم تنها مختص ایران نیست. اما دانش آن نیز تنها در ایران وجود ندارد و باید به کمک کشورهای دارای این دانش کاربردی و جوانان و متخصصان کشور، یک برنامه جامع و کامل تعریف کنیم و به این اتحاد جهانی بپیوندیم.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، نخستین گام در این مسیر این است که شناختی کافی و علمی از این معضل جهانی پیدا کنیم و بعد به دنبال پیدا کردن روش های کنترل آن برآییم. این کار نیز می تواند در یک زیست بوم فناورانه و علمی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: شکل گیری شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های جوان و پویا در این عرصه می تواند نقشی تاثیرگذار در رفع این معضل باشد. معضلی که دود آن به چشم همه مردم، محیط زیست، همه جانداران و کل کره زمین می رود.




منبع: خبرگزاری مهر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ایجاد زیست بوم فناوری در زمینه سوختهای زیستی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است