با سهمیهبندی و افزایش قیمت بنزین، حالا بیش از گذشته میزان مصرف سوخت خودروهای داخلی زیر ذرهبین افکار عمومی قرار گرفته و این در حالی است که کارنامه خودروسازان در این حوزه (تولید محصولات کممصرف) قابل دفاع نیست. در باب اینکه چرا خودروسازان داخلی (چه شرکتهای بزرگ شامل ایرانخودرو و سایپا و چه خصوصیها) نتوانستهاند عملکرد مناسب و قابل قبولی در حوزه مدیریت مصرف سوخت محصولات خود داشته باشند، دلایل مختلفی مطرح میشود.
محققان با استفاده از هوش مصنوعی سیستمی ابداع کرده اند که رفتارهای ناگهانی رانندگان انسانی خودروهای دیگر مانند تغییر لاین رانندگی را در جاده با ۲۵ درصد دقت بیشتر پیش بینی می کند
صنعت قطعه سازی یکی از مهم ترین صنایعی است که نقش قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی و ایجاد ارزش افزوده بالا برای هر کشوری دارد به طوری که بسیاری از کشورهای در حال توسعه از جمله ترکیه، هند، پاکستان، تایلند و ... بخش عمده ای از ظرفیت صنعتی خود را به صنعت قطعه سازی و تولید برای خودروسازهای بزرگ و مطرح جهانی اختصاص داده اند.
بر اساس گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، در آینده نزدیک، سهمیه بنزین کسانی که چند ماشین دارند حذف می شود و تنها یک خودرو تحت مالکیت هر فرد، سهمیه بنزین خواهد داشت.
با سهمیهبندی بنزین و افزایش (اصلاح) قیمت این سوخت از بامداد جمعه، حالا این پرسش در ذهن افکار عمومی شکل گرفته که آینده بازار خودروی کشور چه میشود. آیا کاهش قیمت در خودروهای پر مصرف رخ میدهد و کممصرفها گران میشوند؟ دوگانهسوزها چطور؟ آیا قیمت آنها تغییر میکند؟
همزمان با آغاز سهمیهبندی سوخت، عضو هیات عامل سازمان راهداری و حملو نقل جادهای خبر داد که تا دو ما آینده با اجرای سیستم پیمایش،سواریهای عمومی بینشهری و وانتهای برونشهری بر اساس پیماش سهمیه واقعی را دریافت میکنند.
مدیران عامل اسنپ و تپسی باردیگر با انتشار توییتی تأکید کردند مبلغ سهمیه به حساب رانندگان واریز خواهد شد و میتوانند مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.
از ۲۲۷ خودروی دپو شده در گمرک خرمشهر ۷۳ دستگاه سفارش آمریکا و مابقی خودروها بالای ۲۵۰۰ سی سی و سفارشی غیر این کشور است که تعیین تکلیف آنها به اصلاح مصوبه دولت نیاز دارد.