Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در فصل نخست ۲۰۲۳ ثبت شد؛

رشد تولید و فروش خودروهای برقی ریویان

شنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ - ۱۵:۳۸ | کد خبر: CP- ۲۰۶۰۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
میزان تولید و فروش خودروهای الکتریکی ریویان در فصل نخست سال جاری با رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شد.

به گزارش خودروپرس، ریویان آمار تولید و فروش خودروهای برقی خود در سه ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد که بهبود قابل ملاحظه‌ای را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد گرچه تاحدودی نسبت به رکورد آن در فصل چهارم سال 2022 افت کرده است.

طی فصلنخست امسال ریویان موفق به تولید بیش از 9 هزار و 300 دستگاه خودروی تمام اللکتریکی در کارخانه ایلینوی شد که 268 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گشته است.

با این حال تعداد تولید آن 625 دستگاه کمتر از فصل چهارم سال 2022 گزارش شده است.

از لحاظ آمار تحویل و فروش نیز ریویان نزدیک به 8 هزار دستگاه را طی این مدت گزارش کرده که 548 درصد بیشتر از دوره مشابه در سال 2022 است گرچه در این حالت نیز آمار 108 دستگاه کمتر از فصل چهارم سال گذشته است.

ریویان آمار مدل‌های خاص را به تفکیک اعلام نکرده و بنابراین فوق مجموع مقادیر سه مدل تمام برقی است: پیکاپ RI1، شاسی بلند R1S و ون‌های EDV برای شرکت آمازون.

اما تا جایی که می‌دانیم R1S همچنان پرفروش‌ترین مدل ریویان است گرچه این به تأیید رسمی نرسیده است.

گفتنی است این خودروساز آمریکایی در سال گذشته مجموعاً بیش از 24 هزار دستگاه را تولید و بالغ بر 20 هزار دستگاه را به مشتریان تحویل داد.

در مجموع ریویان از فصل سوم 2021 تاکنون نزدیک به 35 هزار دستگاه خودروی الکتریکی را تولید و بیش از 29 هزار دستگاه را تحویل داده است.

این شرکت به موازات افزایش تولید در حال ساخت شبکه شارژ سریع DC اختصاصی خود با عنوان RAN است اما مشخص نیست که آیا می‌تواند به هدف اولیه خود مبنی بر نصب 3500 دستگاه شارژر سریع در 600 مکان در سراسر آمریکای شمالی تا انتهای سال 2023 دست پیدا کند یا خیر.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رشد تولید و فروش خودروهای برقی ریویان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است