پیش بینی و محاسبه دقیق مقدار مسافت باقیماندهای که یک خودرو برقی قبل از نیاز به شارژ مجدد می تواند طی کند یکی از دغدغه های جدی رانندگان و از موانع اصلی بر سر راه خرید این خودروهاست.
برنامه راهبردی صنعت خودرو که پیشنویس آن چند روز پیش از سوی «صمت» منتشر شد، در اصل نسخه جدید استراتژی (چشمانداز) صنعت خودرو تا افق ۱۴۰۴ است که ۱۲ سال پیش تهیه شد. استراتژیای که تنها روی کاغذ مانده و هیچیک از بندهای آن اجرا نشده است. حالا اما وزارت صمت برنامه بلندپروازانه دیگری برای خودروسازان تدوین کرده است.
از آنجا که خیلی از خودروسازان قادرند محصولات خود را به بهایی کمتر از خودروهای تسلا بفروشند، این خودروساز برقی امروزه چطور در بازار رقابتی دوام آورده است؟
زمستان امسال برای صنعت خودرو، فصلی سرنوشتساز است. فصلی که آغازش با رشد ۱۸درصدی قیمت خودرو همراه بود.رشد کمی و کیفی خودرو و به دنبال آن ساماندهی بازار از جمله وعدههایی است که کلید آن قرار است از زمستان امسال زده شود هرچند که مقدمات آن در آذرماه چیده شده است. حالا سوالی که مطرح میشود این است که زمستانه صنعت خودرو در ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟
به دنبال رشد موارد ابتلا به کووید 19 و ثبت رکوردهای جدید بیماری در آمریکا، خودروسازان، قطعهسازان و غولهای فناوری از حضور در نمایشگاه فناوری CES 2022 کنار کشیده یا قصد حضور محدود در این رویداد را دارند.
بررسی قیمت خودروهای داخلی در آذر نشان میدهد منحنی قیمت در این بازار روندی صعودی نسبت به آبان داشته و حتی از ارز هم پیش افتاده، آن هم در شرایطی که نبض معاملات کند بوده است.
تسلا شاید در ماههای اخیر با تلاطمات زیادی در بازار چین مواجه شده، اما همچنان یکی از قدرتمندترین بازیگران در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان است.
افزایش رسمی قیمت خودروهای داخلی، تاثیر خود را در تیراژ آذرماه نشان داد. طبق اطلاعات سامانه کدال، ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو در مجموع ۶۴۹ هزار ۷۹۵ دستگاه انواع محصول سواری در ۹ ماه امسال به تولید رساندهاند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۵/ ۳درصدی و نسبت به آبانماه نیز رشد ۴درصدی را تجربه کردهاند.