به گزارش خودروپرس، نشانهها و علائم زیادی وجود دارد که حاکی از تقویت جایگاه تسلا در بازار چین طی سال 2022 است.
فروش خودروهای برقی در چین که در این کشور از آنها با عنوان خودروهای با انرژی جدید (NEV) یاد میشود، با وجود دوران پرفرازنشیب فروش کلی خودرو پیوسته در حال افزایش بوده است.
در میان بازیگران جهانی و محلی، تسلا توانسته است جایگاه خود را در این کشور حفظ کند.
در سال 2022 احتمال میرود این خودروساز آمریکایی کماکان از رشد تقاضا برای وسایل نقلیه تمام برقی بهرهمند شود و برای پاسخگویی به این تقاضا تلاش کند.
طبق گزارشی از بلومبرگ به نقل از شرکت سرمایهگذاری «Wedbush» مستقر در لسآنجلس، 40 درصد از فروش خودروهای برقی در چی طی سال آینده توسط تسلا تأمین خواهد شد.
همچنین تخمین زده میشود که تسلا قادر خواهد بود تا پایان سال 2022، دو میلیون دستگاه را در این کشور عرضه کند، در حالی که این رقم اکنون سالی یک میلیون دستگاه است.
تسلا در حال حاضر دارای یک تأسیسات تولیدی در شهر شانگهای است و در عین حال بر روی تأسیسات بزرگتری در تگزاس و نیز آلمان متمرکز شده است.
با این حال رقابت دشوار است و لزوماً از سمت OEMهای رقیب نیست.
مقامات چینی در اوایل سال جاری این سوء ظن را مطرح کردند که خودروهای تسلا احتمالاً دادهها و اطلاعات حساس کاربران را ضبط و آنها را به منابع خارجی ارسال میکنند؛ اتهامی که قاطعانه از سوی ایلان ماسک مدیر تسلا رد شد.
همچنین ادعاهایی مبنی بر مسائل و مشکلات مربوط به کیفیت تسلا در چین مطرح شده است.
اما به رغم این موانع، محبوبیت تسلا در چین پیوسته افزایش یافته است. تقاضا برای خودروهای برقی به کمک مشوقهای خرید وسایل نقلیه با انرژی جدید «قوی» مانده و تسلا توانسته حداکثر استفاده را از آن ببرد.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان