در حالیکه طبق اعلام سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، هیچ یک از تولیدکنندگان تا اطلاع ثانوی حق هیچگونه افزایش قیمتی برای محصولات خود را نداشتهاند، بررسیها نشان میدهد که دو شرکت خودروسازی داخلی قیمت محصولات خود را افزایش دادهاند
علیرغم رشد عجیب قیمت خودرو در بازار، وزارت صمت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت کرده و سازمان حمایت هم که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده، تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد. واقعا مسئول نظارت بر بازار خودرو کیست و باید یقه چه کسی را گرفت؟
مدیر کل گمرک شهید باهنر اعلام کرد: ۱۰۰۱ دستگاه خودروی وارداتی (هیوندای النترا) دراین گمرک باقی مانده که همه امور گمرکی آنها انجام شده و پروانه سبز الکترونیکی دارند ولی به دلیل مصادف شدن با مصوبه ممنوع الخروج شدن نتوانستند ازگمرک خارج شوند.
عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، از افتتاح خط ترمز عقب خودرو به صورت دیسک خبر داد و گفت: این سیستم ترمز عقب برای خودروهای رانا، دنا و پژو ELX مورد مصرف خواهد بود که پیش از این ١٠٠ درصد وارداتی بودن اما اکنون با کاهش ارزبری سالیانه ٣٠ میلیون دلاری در داخل تولید میشود.
حسین سعیدی امروز در نشستی خبری اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۹۱ هزار و ۴۹۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۶۷۱ هزار دلار به جزیره قشم وارد شده که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۱۹۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۷ درصد افزایش یافته است.
هیات دولت در جلسه امروز خود با پیشنهاد ارائه شده در رابطه با تعیین تکلیف و ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرد و احتمالا به زودی ترخیص خودروها آغاز میشود.
بدون شک هر خریدار خودروی در لحظه خرید و انتخاب خودرو به دنبال بررسی هزینه های نگهداری و استفاده از خودرو می باشد اگرچه به نظر میرسد این موضوع در مورد خودروهای تجاری که به منظور کسب درآمد استفاده میشود بیشتر و در مورد خودروهای شخصی کمتر مورد توجه قرار گرفته است ولی با توجه به افزایش قیمت سوخت انتظار می رود که این موضوع مانند کشورهای توسعه یافته مورد توجه جامعه ایرانی قرار بگیرد.
شهرهای کشور سال هاست با شروع زمستان با موضوع آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و همچنین بسیاری از افراد بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که خودروها نقش به سزایی در افزایش سطح آلودگی هوا دارند.