شرکتهای تویوتا موتور و ایدمیتسو کوسان، شرکت پالایش نفت ژاپنی، برای توسعه و تولید انبوه باتریهای حالت جامد برای خودروهای الکتریکی دست به دست هم دادهاند.
مدیر بازاریابی و بازرگانی شرکت خودروسازی فراری ایتالیا اعلام کرد این شرکت فروش خودروهای اسپورت لوکس خود در آمریکا با ارز مجازی را آغاز کرده و قرار است با توجه به درخواست افراد ثروتمند، این سیاست در بازار اروپا هم اجرا شود.
فروش خودروهای الکتریکی در ایالاتمتحده برای اولینبار در سه ماهه سوم به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه رسید اما سهم بازار در صنعت تسلا به کمترین میزان رسیده است.
میتسوبیشی موتورز آمریکای شمالی (MMNA) گزارش داد فروش خودروهای این شرکت در ایالات متحده در سهماهه سوم سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۲درصد نسبت به سال گذشته بهبود یافته و به تعداد ۲۲هزار و ۱۹۶ دستگاه رسیده است.
فروش نیسان در ایالات متحده طی سهماهه سوم سال ۲۰۲۳ به میزان قابلتوجهی افزایش یافت و به تعداد ۲۰۰هزار و ۳۳۴ دستگاه رسید که ۴۰درصد بیشتر از یک سال قبل است.
بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده در رقابت برای کاهش انتشار کربن، مشوقهایی برای افزایش فروش خودروهای برقی به کار میگیرند که چین سالها از آن استفاده میکرد و به بزرگترین بازار خودروهای برقی روی زمین تبدیل شد.
سهام تسلا در مقایسه با خودروسازان قدیمی چون فورد و تویوتا بیش از حد ارزشگذاری شده است. اما نکتهای که کمتر به آن توجه میشود ولی بااهمیت است، شکاف ارزشی است که سهام تسلا با نزدیکترین همتای خود دارد.
کیا چشمانداز و استراتژی جهانی خودروهای الکتریکی خود را در رویداد «روز خودروهای الکتریکی» در کره جنوبی که ۱۲ اکتبر (بیستم مهرماه) برگزار میشود، ارائه خواهد کرد.
جنرال موتورز اعلام کرد فروش خودروهای تمامبرقی کادیلاک را در سوئیس آغاز میکند و این اولین گام برای بازگشت به بازارهای اروپایی از زمان فروش برندهای اوپل و واکسول در سال ۲۰۱۷ است
جنرال موتورز اعلام کرد که فروش خودروهای تمام برقی کادیلاک را در سوئیس آغاز خواهد کرد که اولین گام برای بازگشت به بازارهای اروپایی از زمان فروش برندهای اوپل و واکسول در سال ۲۰۱۷ است.
مدیرعامل مکلارن اتوموتیو، تولیدکننده خودروهای اسپرت بریتانیایی اظهار کرد که تا چندین سال دیگر سوپراسپرتهای تمام برقی ارائه نخواهند شد زیرا توسعه فناوری مناسب برای سبکتر کردن باتریها زمان میبرد.