تویوتا در نمایشگاه توکیو کانسپتی به نام FT-Se نمایش داد که به گفته کارخانه قرار است براساس آن یک خودرو اسپرت الکتریکی ساخته شود. مدیر تویوتا میگوید این خودرو شبیه خودروهای اسپرت بنزینی چابک بوده و رانندگی با آن لذتبخش خواهد بود.
مزدا کانسپتی هیبرید-الکتریکی در توکیو نمایش داد که با موتور درونسوز وانکل کار میکند. مزدا براساس این کانسپت که نامش «آیکونیک SP» است در سالهای آینده یک مدل اسپرت جدید تولید خواهد کرد.
دادههای دولتی ژاپن نشان میدهد که خودروسازان این کشور تولید داخلی قدرتمندی برای ماه سپتامبر گزارش کردهاند و در این بین، تیراژ تویوتا موتور ۱۲.۸درصد و هوندا موتور ۲۴.۲درصد در سال افزایش را نشان میدهد.
درآمد سهماهه سوم شرکت فوردموتور نشان میدهد که ضرر و زیان خودروهای برقی رو به افزایش است، موضوعی که عمدتا با کاهش تقاضا و جنگ قیمت خودروهای برقی ارتباط دارد.
با وجود اینکه رالی سوپرشارژ تسلا به دلیل رشد ضعیفتر فروش کاهش مییابد، انتظارات برای بیوایدی(BYD) به عنوان تولیدکننده برتر خودروهای الکتریکی چین به لطف سودهای بیسابقه افزایش مییابد.
شرکت خودروسازی پورشه نتایج ۹ماهه خود را مطابق با پیشبینی سالانه گزارش کرد، اما هشدار داد که بخش لوکس نیز مانند سایرین از هزینههای بالاتر رنج میبرد و با افزایش نرخهای بهره، اعتماد مصرفکننده را کاهش داده است.
کمپانی خودروسازی کیا پس از ارائه ۴ نسل از کارنیوال طی ۲۰ سال ابتدایی قرن ۲۱، دست به تغییر بزرگ و جذابی زده و در طراحی این خودرو در نسل پنجم برای عرضه در سال ۲۰۲۵، از ترکیب یک شاسی بلند خانوادگی و مینیون با دربهای کشویی استفاده کرده است.
همزمان با افزایش رقابت برای ساخت خودروهای ارزانتر الکتریکی در اروپا، سیتروئن از نسل جدید مدل C۳ رونمایی کرد که قرار است با قیمتی کمتر از ۲۵هزار یورو فروخته شود.
انتقال از نیروی احتراقی به برق قطعا خودروسازی جهانی را تغییر میدهد و در این بین، سرنوشت خودروهای کوچک هم دچار تحول خواهد شد. درحالیکه شاسیبلندها و خودروهای ممتاز معمولا با پیشرانههای جدید سازگارترند، سایر سگمنتها، مانند خودروهای ساب کامپکت، با چالشهای بیشتری روبهرو هستند.
استفان شنکلند، متخصص هوش مصنوعی و رایانش در وبسایت CNET، آخرین نسخه نمایشی ربات انساننمای Optimus ساخت شرکت تسلا را تجزیه و تحلیل میکند. آیا این رباتها واقعاٌ روزی جایگزین نیروی کار انسانی خواهند شد؟