Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فروش جهانی تویوتا رکورد زد

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ - ۰۸:۵۸ | کد خبر: CP- ۲۱۲۰۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
داده‌های دولتی ژاپن نشان می‌دهد که خودروسازان این کشور تولید داخلی قدرتمندی برای ماه سپتامبر گزارش کرده‌اند و در این بین، تیراژ تویوتا موتور ۱۲.۸درصد و هوندا موتور ۲۴.۲درصد در سال افزایش را نشان می‌دهد.
به گزارش خودروپرس، داده‌های وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نشان داد تولید صنعتی در سپتامبر نسبت به ماه قبل ۰.۲درصد افزایش یافته است.

در بین خودروسازان ژاپنی، فروش جهانی تویوتا به رکورد ۵.۶میلیون دستگاه رسید. فروش جهانی این خودروساز طی ماه آوریل تا سپتامبر ۸.۳درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به رکورد ۵میلیون و ۵۹۶هزار و ۱۸۳ دستگاه رسید. این تعداد فروش، بزرگ‌ترین خودروساز جهان را به لطف تقاضای قوی و بهبود شرایط عرضه در مسیر موفقیت یک سال دیگر قرار داد.

این خودروساز ژاپنی اعلام کرد تولید جهانی در نیمه اول سال مالی با ۱۰درصد افزایش، به رکورد ۵میلیون و ۷۳۸هزار و ۱۲۶ دستگاه رسید. فروش خودروهای برند تویوتا و لکسوس در آفریقا ۲۲درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در تمام مناطق است. همچنین فروش تویوتا در خاورمیانه ۱۷درصد و در آمریکای شمالی ۹.۴درصد و در اروپا ۷درصد افزایش یافت. با‌این‌حال، فروش در برخی از بخش‌های آسیا به استثنای ژاپن، نسبتا ضعیف بود که تا حدی به دلیل کاهش رشد اقتصادی در مناطقی مانند تایلند و اندونزی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش تویوتا در چین کمتر از یک‌درصد افزایش یافت زیرا خریداران خودرو به مدل‌های برقی روی آوردند. فروش این خودروساز در ژاپن به دلیل کاهش مشکلات مربوط به تامین نیمه‌هادی‌ها ۳۴درصد افزایش یافت. تویوتا در دوره ۶ماهه یک‌میلیون و ۸۲۵هزار و ۹۶۵ دستگاه خودروی برقی فروخت که ۳۸درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

 



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فروش جهانی تویوتا رکورد زد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است