خودروسازان بزرگ کشور در حالی وعده بستن پرونده محصولات ناقص را طی امسال دادهاند که با توجه به چالشهای بزرگ بر سر راه تولید، عملی شدن آن با تردید جدی روبهرو است.
مرکز پژوهشهای مجلس طی گزارشی به مزایای اقتصادی اسقاط وسایل نقلیه فرسوده پرداخته است. آن طور که کارشناسان بازوی پژوهشی مجلس عنوان کردهاند توجه به اسقاط خودروهای فرسوده میتواند سالانه حدود ۵۷۵میلیون دلار صرفهجویی ارزی از محل کاهش مصرف سوخت ایجاد کند.
اگر تا دیروز خودروسازان تحتفشار نهادهای نظارتی و برخلاف میل باطنی اقدام به حذف برخی از محصولات خود از خطوط تولید میکردند، این رویه از سال گذشته تغییر کرده و کنار گذاشتن خودروها به امری خودخواسته تبدیل شده است.
با احتمال لغو تحریمها، مشارکتهای خارجی خودرو چگونه خواهد بود؟ آیا شاهد بازگشت بازیگران قدیمی صنعت خودرو خواهیم بود یا بازیگران جدیدی وارد عرصه تولید در کشور میشوند؟