Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ادغام پلتفرم اندروید در مرسدس بدون دخالت گوگل

شنبه | ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۱:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۹۳۴۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
مرسدس بنز طی قراردادی با شرکت‌ فورشیا - اپتوید قصد دارد پلتفرم «اندروید اتوموتیو» را بدون کمک و مشارکت گوگل به خودروهای خود اضافه کند.

به گزارش خودروپرس، این خودروساز آلمانی از امضای قراردادی با شرکت سرمایه‌گذاری «فورشیا – اپتوید» (Faurecia-Aptoide) خبر داد که طبق این قرارداد فناوری اطلاعات سرگرمی این شرکت در خودروهای مرسدس بکار گرفته خواهد شد.

گفتنی است مرسدس در حال حاضر در حال توسعه سیستم اطلاعات سرگرمی اختصاصی «MBUX» است که با در اختیار داشتن سه نمایشگر از جمله یک نمایشگر مرکزی بزرگ در خودروهایی از جمله خودرو برقی EQS استفاده می‌شود.

به این ترتیب و با توجه به همکاری جدید مرسدس با شرکت قطعه‌ساز فرانسوی فورشیا و شریک نرم‌افزاری آن یعنی اپتوید ممکن است در آینده نزدیک MBUX با پلتفرم «اندروید اتوموتیو» جایگزین شود.

در عین حال به گزارش رویترز ممکن است پلتفرم مشترک فورشیا و اپتوید با سیستم مولتی مدیای MBUX مرسدس ادغام شود.

این پلتفرم نرم‌افزاری که حدود 250 اپلیکیشن با کاربردهای مختلف ناوبری، استریم، پرداخت، اطلاعات پارکینگ، شارژ و ... را ارائه می‌دهد در حال حاضر در خودروهای ولوو نصب شده و انتظار می‌رود توسط سایر برندهای خودروهایی نظیر فورد نیز استفاده شود.

طبق گزارشی از رویترز، مرسدس با همکاری فورشیا و اپتوید در نظر دارد اندروید را به خودروهایش اضافه کند اما فرض می‌شودکه آن یک پلتفرم خودرویی اوپن سورس و بدون برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل خواهد بود.

بنابراین برای مثال ممکن است که سیستم ناوبری اصلی «گوگل مپ» نباشد و یا دستیار گوگل (گوگل اسیستنت) نیز برای کنترل صوتی بکار نرود.

اما به جای خدمات گوگل یک فروشگاه نرم‌افزاری که با همکاری «اپتوید» ایجاد شده به کار گرفته خواهد شد.

شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بین فورشیا و اپتوید پیش از این قراردهای مشابهی را با فولکس واگن و ب‌ام‌و به امضا رسانده تا خودروهای آنها را به اکوسیستم «اندروید اتوموتیو» خود مجهز کند.

فورشیا بخشی از گروه فناوری خودرو جهانی Forvia است که با تصاحب رقیب آلمانی آن Hella تشکیل شده است.

در ماه ژانویه این شرکت اعلام کرد که سه میلیون خودرو در سراسر جهان از پلتفرم اپتوید آن (بدون احتساب قراردادهای جدید با ب‌ام‌و و مرسدس) استفاده می‌کنند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ادغام پلتفرم اندروید در مرسدس بدون دخالت گوگل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است