به گزارش خودروپرس، خودروساز کرهای در ماه مارس امسال در مجموع نزدیک به 314 هزار دستگاه خودرو را در سراسر جهان به فروش رساند که 17 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان میدهد.
در عین حال فروش فصلی این شرکت نیز نسبت به فصل نخست سال 2021 کاهش یافته است (9.8 درصد).
با این حال فروش خودروهای تمام الکتریکی هیوندای در مقایسه با سال 2021 بیش از دو برابر افزایش یافت.
این شرکت ماه گذشته 11 هزار و 447 دستگاه خودرو تمام برقی را واگذار کرد که رشد 105 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد.
کل فروش خودروهای الکتریکی پلاگین نیز به 14 هزار و 993 دستگاه افزایش یافت که 4.7 درصد از حجم کل را تشکیل داده و 58 درصد بیشتر از سال گذشته است.
با این حال فروش مدلهای پلاگین هیبریدی 12 درصد کاهش یافت در حالی که خودروهای هیدروژنی نیز شاهد کاهش فروش بود.
هیوندای این کاهش را به عوامل بیرونی از قبیل کمبود قطعات، نوسانات هزینه مواد خام و شیوع مجدد کووید 19 نسبت داد.
از ابتدای سال تاکنون خودروهای الکتریکی پلاگین هیوندای بیش از 42 هزار دستگاه فروش رفته که 95 درصد بیشتر از سال گذشته و 4.6 درصد از کل فروش را تشکیل میدهد.
همچنین در بین مدلهای خاص، محبوبترین مدل برقی هیوندای (آیونیک 5) رکورد فروش 7 هزار و 685 دستگاه را ثبت کرد در مقایسه با فروش بیش از 10 هزار دستگاهی در ماه فوریه ناامیدکننده به نظر میرسد. پس از آیونیک 5 نیز هیوندای کونا الکتریکی با بیش از 3200 دستگاه در رتبه بعدی قرار دارد.
خودروی پلاگین هیبریدی توسان حدود 2 هزار و 200 دستگاه به فروش رسید در حالی که پلاگین هیبریدی سانتافه به فروش 522 دستگاه رسید.
در همین حال فروش مدل هیدروژنی هیوندای (نکسو) نیز 445 دستگاه گزارش شد.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان