رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اثر اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در میزان مصرف گفت: پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور 94 میلیون لیتر بوده در صورتی که طی دو روزگذشته این مصرف افزایش داشته و به 105 میلیون لیتر در روز رسیده است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شیوههای مرسوم، نیازهای صنعت خودرو را برآورده نمیکند، بلکه این صنعت نیازمند استفاده از روشهای جدید و نو در تامین مالی است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: توسعه استفاده از سوخت های زیستی کمک موثری در کاهش گازهای گلخانه ای دارد از این رو باید زیست بوم فناورانه ای در این زمینه شکل بگیرد.
مدیر برنامهریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، ضمن تشریح تازهترین جزئیات طرح مدیریت مصرف سوخت، از واریز اعتبار سوخت مالکان تاکسیهای اینترنتی ظرف یک تا دو روز آینده خبر داد.
مدیر برنامهریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران اعلام کرد: وزارت نفت معادل تفاوت قیمت بنزین یارانهای و نیمهیارانهای را بصورت اعتبار در کارت بانکی ناوگان حملونقل عمومی، وانت بارها و پیکهای موتوری قرار میدهد، که این اعتبار در جایگاههای سوخت فقط برای خرید سوخت قابل برداشت است.
رئیس اتاق اصناف ایران از تشکیل کمیته مشورتی برای حل مشکلات پیرامون سهمیه سوخت حوزه حمل و نقل مسافری، بار و آژانس های تلفنی، وانت بار و پیک موتوری خبر داد.
افزایش نرخ بنزین بار دیگر مباحثی در ارتباط بانحوه مدیریت مصرف سوخت در کشور و همچنین راههای موجود برای نزولی کردن نمودار مصرف بهوجود آورده است.آنچه مشخص است به دلیل مصرف سوخت بالای خودروهای داخلی و همچنین بار هزینه هنگفت این خودروها بر دوش مشتریان و بودجه کشور به نظر میرسد که دولت در راستای کاهش استفاده از این فرآورده نفتی باید در گام اول با تغییراتی در ساختار صنعت خودرو کشور در اندیشه عرضه محصولاتی با مصرف سوخت معقولانه باشد.
در شرایطی که معاون وزیر راه از ارسال پیامک به رانندگان ماشینهای عمومی و سنگین برای پرداخت عوارض الکترونیکی هشت ماهه گذشته آزادراهها خبر داد و رییساتحادیه سواری کرایه گفته است که رانندگان این اتحادیه نمیتوانند این مبالغ هنگفت را به صورت یکجا پرداخت کنند، مشخص نیست این عوارض میلیونی برای سه هزار راننده ماشینهای سواری کرایه بین شهری چگونه میخواهد پرداخت شود؟
روزنامه شهروند نوشت: «در حالی سهم خودروهای هیبریدی (خودروهای برقی دوگانه) از بازار ایران نزدیک به صفر اعلام میشود که بنا بر پیشبینی موسسات بینالمللی، آینده صنعت خودرو متعلق به محصولات برقی است و این خودروها در آیندهای البته نه خیلی دور، به سلاطین بازار تبدیل خواهند شد.
کارت سوخت خودروهای سواری شخصی با عمر ۲۵ سال به بالا و موتورسیکلتهای با عمر ۱۰ سال به بالا بر اساس مصوبه هیات وزیران ابطال شد و این گروه از خودروها باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.
طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده کل کشور با تاکسی نو در سال ۹۸ با مشارکت کلیه نمایندگیهای ایران خودرو آغاز شد. تعداد کل خودروهای فرسوده مشمول این طرح ۱۰ هزار دستگاه پیش بینی شده و مدت اجرای پروژه تا پایان سال جاری خواهد بود.
کارت سوخت خودروهای سواری شخصی با عمر ۲۵ سال به بالا و موتورسیکلتهای با عمر ۱۰ سال به بالا بر اساس مصوبه هیات وزیران ابطال شد و این گروه از خودروها باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.
عصر دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس میزبان رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور بود. در این جلسه جواد سلیمانی و فرشاد مقیمی، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو، گزارشی از وضعیت تولید خودرو، عرضه، تنظیم بازار و مشکلاتی همچون میزان بدهیها و آینده شرکتهای خودروسازی به نمایندگان ارائه کردند.