به گزارش خودروپرس، این خودروساز آلمانی اظهار داشت کمبود تراشه که فروش شرکت را در طول سال 2022 محدود کرد همچنان در سال جدید نیز پابرجا و دامنگیر این خوروساز خواهد بود.
این برند آلمانی سال گذشته در مجموع 4.56 میلیون خودرو را به فروش رساند که 6.8 درصد کمتر از سال پیش از آن بود.
به گفته ایملدا لابه، عضو هیئت مدیره فروش، بازاریابی و پس از فروش فولکس علتاین امر «کمبود مداوم عرضه» بود.
با این حال فروش خودروهای الکتریکی فولکس در سال 2022 با رشد 23.6 درصدی به 330 هزار دستگاه رسید.
این رشد توسط کراساور ID4 که سال گذشته رکورد فروش جهانی 170 هزار دستگاه را ثبت کرد، تقویت شد. همچنین این خودرو با فروش 8900 دستگاه دومین خودروی پرفروش در سوئد برای دومین سال متوالی بود.
فولکسواگن سال گذشته فروش خودروهای برقی خود در چین را بیش از دو برابر کرد و و بیش از 143 هزار نمونه از هاچبک ID3، ID4 و ID6 که در انحصار بازار چین است را تحویل داد.
با وجود تهدیدات کمبود تراشه، فروش خودروهای برقی فولکس در سال 2023 احتمالاً با عرضه ID3 به روز، سدان ID7 جدید و ID Buzz MPV رشد قابل توجهی خواهد داشت.
به علاوه فولکسواگن انتظار دارد کمبودها در طول سال 2023 فروکش کند و حجم تولید در نهایت به ثبات برسد.
منبع: AutoCar
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان