Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پژو ۲۰۸ پرفروش‌ترین خودروی فرانسه در سال ۲۰۲۲

دوشنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۱۴:۴۸ | کد خبر: CP- ۲۰۲۵۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
چهار جایگاه برتر خودروهای پرفروش در فرانسه طی سال 2022 به پژو 208، داچیا ساندرو، رنو کلیو و سیتروئن C3 تعلق گرفت.

به گزارش خودروپرس، طبق آمار گروه صنعتی PDA، ثبت نام خودروهای جدید در فرانسه طی ماه دسامبر 0.1 درصد نسبت به دسامبر سال 2021 کاهش یافت در حالی که فروش خودرو برای کل سال 2022 با افت 7.8 درصدی نسبت به سال پیش از آن مواجه شد.

آمارها حاکی است که ماه گذشته حدود 158 هزار خودرو در فرانسه به فروش رسید در حالی که این آمار برای کل سال 1 میلیون و 529 هزار دستگاه ثبت شده است.

در ماه دسامبر برندهای برتر به ترتیب تویوتا (رشد فروش 59 درصد)، ب‌ام‌و (رشد فروش 43 درصد)، فولکس‌واگن (رشد فروش 38 درصد و تسلا (رشد فروش 27 درصد) بودند.

برای کل سال تسلا با رشد فروش 10 درصد بالاتر از سایر برندها قرار گرفت در حالی که پس از آن فورد (رشد 7.6 درصد)، کیا و داچیا (رشد 4.5 درصد)، تویوتا (رشد 4.3 درصد) و هیوندای (رشد 4.1 درصد) قرار گرفتند.

در همین حال چهار جایگاه برتر فروش به خودروهای کوچک تعلق گرفت. پژو 208 با فروش حدود 88 هزار و 812 دستگاه (و سهم بازاری 5.8 درصد) در صدر ایستاد و پس از آن به ترتیب داچیا ساندرو (فروش 64 هزار دستگاه)، رنو کلیو (فروش 64 هزار دستگاه) و سیتروئن C3 (فروش 58 هزار دستگاه) قرار گرفتند.

برندهای پرفروش نیز به ترتیب پژو با سهم بازاری 16.1 درصد، رنو با سهم بازاری 15.5 درصد، داچیا با سهم بازاری 8.6 درصد و سیتروئن با سهم بازاری 8.5 درصد بودند.

از لحاظ منبع سوخت نیز خودروهای بنزینی سهم 37 درصدی را به خود اختصاص دادند و گازوئیل با 16 درصد، تمام الکتریکی با 13 درصد، تمام هیبریدی با 12 درصد، هیبریدی متوسط با 9.4 درصد و پلاگین هیبریدی با 8.3 درصد رتبه‌های بعدی را در اختیار گرفتند.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پژو ۲۰۸ پرفروش‌ترین خودروی فرانسه در سال ۲۰۲۲

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است