Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ایلان ماسک نخستین متضرر ۲۰۰ میلیارد دلاری تاریخ!

دوشنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۱۰:۱۸ | کد خبر: CP- ۲۰۲۵۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مدیر شرکت تسلا به دستاورد جدیدی دست یافته است: بدل شدن به تنها فردی در تاریخ که 200 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داده است.

به گزارش خودروپرس، ایلان ماسک در ژانویه 2021 به دومین فردی در تاریخ با ثروت انباشته بیش از 200 میلیارد دلار تبدیل شد و این رکورد را ماه‌ها پس از جف بزوس به نام خود ثبت کرد.

حال در آغاز سال 2023 مدیر تسلا دستاورد جدیدی را این بار از جنبه منفی به نام خود ثبت کرده است: تبدیل شدن به نخستین فردی در تاریخ که 200 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داده است.

براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ماسک 51 ساله پس از سقوط سهام تسلا طی هفته‌های اخیر از جمله افت 11 درصدی آن در روز سه شنبه بخش عمده‌ای از ثروت خود را از دست داده تا جایی که میزان دارایی‌های وی به 137 میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که ثروت ماسک در چهارم نوامبر 2021 به نقطه اوج 340 میلیارد دلار رسیده بود و او تا همین اواخر در جایگاه ثروتمندترین مرد جهان باقی مانده بود تا زمانی که برنارد آرنو سرمایه‌دار فرانسوی از وی پیشی گرفت.

ارزش بازاری شرکت تسلا خستین بار در اکتبر 2021 از مرز 1 تریلیون دلار فراتر رفت و باعث شد که این خودروساز به غول‌هایی چون اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت ملحق شود، با وجود آنکه خودروهای الکتریکی شرکت تنها بخش کوچکی از کل بازار خودرو را تشکیل می‌داد.

اما اکنون سلطه تسلا در بخش خودروهای الکتریکی به خاطر جبران عقب‌ماندگی رقبا در معرض خطر قرار گرفته است.

تسلا تخفیف کم‌نظیر 7500 دلار را برای مشتریان آمریکایی دو محصول پرتیراژ خود قبل از پایان سال در نظر گرفت در حالی که طبق گزارش‌ها این شرکت تولیدات خود در کارخانه شانگهای را نیز کاهش داده است.

در همین حال دل‌مشغولی ماسک در شبکه توییتر که در اواخر اکتبر به ارزش 44 میلیارد دلار توسط وی خریداری شد نیز فشارها بر تسلا را افزایش دادهاست.

براساس شاخص ثروت بلومبرگ، سقوط ارزش سهام تسلا در سال 2022 بسیار شدید بوده و افت 65 درصدی را تجربه کرده و ماسک امسال برای پوشش هزینه‌های خرید توییتر بخش بزرگی از دارایی خود را فروخته است.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ایلان ماسک نخستین متضرر ۲۰۰ میلیارد دلاری تاریخ!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است