Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

صدور مجوز تاکسی‌های خودران بایدو در پکن

شنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ - ۱۲:۰۴ | کد خبر: CP- ۲۰۲۴۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت بایدو نخستین مجوز آزمایش تاکسی‌های خودران (روبوتاکسی‌های بدون راننده) در شهر پکن را دریافت کرد.

به گزارش خودروپرس، این شرکت مستقر در پکن که بخش عمده درآمدش را از موتور جستجوی اینترنتی خود کسب می‌کند، طی پنج سال گذشته با هدف تنوع‌بخشی به درآمدهایش بر روی فناوری‌های خودران متمرکز شده است.

بایدو روز جمعه اعلام کرد که اولین مجوز آزمایش تاکسی‌های بدون راننده در خیابان‌های پکن را دریافت کرده و به علاوه قصد دارد سال آینده 200 روبوتاکسی دیگر را به شبکه خود در سراسر چین اضافه کند.

این شرکت سال گذشته سرویس روبوتاکسی «Apollo Go» را در شهرهای ووهان و چونگ کینگ راه‌اندازی کرده بود و حال پکن سومین شهری است که به مناطق خدمت‌رسانی بایدو اضافه می‌شود.

بایدو اعلام کرد سرویس Apollo Go در شهرهای ووهان و چونگ کینگ که بدون راننده ایمنی عمل می‌کند تا پایان سه ماهه سوم سال در مجموع 1.4 میلیون سواری بدون راننده را به مشتریان ارائه کرده است.

این شرکت خاطرنشان کرد که به زودی آزمایش 10 اتومبیل کاملاً خودران را در یک پارک فناوری در پایتخت چین در راستای ارائه خدمات تجاری روبوتاکسی آغاز خواهد کرد.

این اقدام بایدو در حالی است که شرکتی چون کروز واحد روبوتاکسی جنرال موتورز اخیراً اعلام کرد که قصد دارد هزاران اتومبیل خودران را سال آینده به ناوگان خود اضافه کرده و خدماتش را در سراسر سانفرانسیسکو و سایر ایالات آمریکا گسترش دهد.

در عین حال شرکت‌های فورد موتور و فولکس‌واگن در ماه اکتبر استارتاپ خودران مشترک خود (آرگو) را تعطیل کردند پس از آنکه به این نتیجه رسیدند که استقرار انبوه سیستم رانندگی خودران و تجاری به زمان و هزینه بیشتری نسبت به پیش‌بینی قبلی این شرکت‌ها نیاز دارد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

صدور مجوز تاکسی‌های خودران بایدو در پکن

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است