به گزارش خودروپرس، سازمانهایی چون AAA، J.D.Power، Consumer Reports، PAVE و SAE International به خودروسازان توصیه کردند برای جلوگیری از ایجاد سردرگمی برای مصرفکننده از اسامی واحد برای سیستمهای دستیار راننده پیشرفته خود یا همان ADAS استفاده کنند.
به گفته این سازمانهای تحقیقاتی، واژگان مورد استفاده توسط خودروسازان برای توصیف قابلیتهای ADAS از تنوع گستردهای برخوردار است که میتواند مصرفکنندگان را سردرگم ساخته و درک و شناخت کارکردهای خودرو را دشوار کند.
این سازمانها همچنین معتقدند که زبان بازاریابی مرتبط با این فناوریها مبالغهآمیز بوده یا برداشت نادرستی از خود قابلیتها را به مصرفکننده منتقل میکند.
بنابراین مصرفکنندگان نه تنها کار دشواری برای تشخیص قابلیتهای یک خودروی خاص دارند، بلکه به سختی میتوانند درک کنند که توانایی این قابلیتها دقیقاً تا چه حد است.
ائتلاف سازمانهای فوقالذکر همچنین اعلام کرد که در پی واژگان استاندارد برای نامگذاری بخشهایی چون هشدار تصادف، مداخله در تصادف، دستیار کنترل رانندگی، دستیار پارک، نظارت بر راننده و سایر سیستمهای دستیار راننده است. این شش بخش معمولاً همه انواع ADAS را پوشش میدهند.
«سیستمهای دستیار راننده پیشرفته» شامل مجموعهای از فناوریهای است که با کمک رادارها، لیدارها، سنسورها، دوربینها و ... در نقش دستیار رانندگی عمل میکند. این فناوریها باعث افزایش ایمنی رانندگی و ایجاد سهولت و آسایش بیشتر برای رانندگان میشوند.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان