Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ساخت خودروهای کربن خنثی فیسکر از سال ۲۰۲۷

دوشنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۲۰۱۱۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت آمریکایی فیسکر تأکید کرد که هدف آن ساخت خودروهای کربن خنثی از سال 2027 است.

به گزارش خودروپرس، این سازنده خودروهای الکتریکی که اخیراً ساخت محصول برقی «اوشن» را آغاز کرد، در گزارشی هدف خود مبنی بر تولید خودروهای کربن خنثی از سال 2027 را مورد تأکید قرار داد.

گزارشESG  فیسکر با عنوان «Driven by Impact» شرح می‌دهد که چطور اصول زیست‌محیطی و اجتماعی در کل رویه‌های تولیدی این شرکت به کار گرفته خواهد شد.

هنریک فیسکر رئیس و مدیرعامل شرکت گفت: "ما در گزارش تأثیرگذاری ESG بر مسئولیت زیست‌محیطی و اجتماعی خود تأکید کرده‌ایم. شفافیت و ESG جزو اهداف اساسی ماست."

فیسکر اخیراً طبق وعده قبلی تولید خودروی اوشن را در یک کارخانه کربن خنثی واقع در اتریش آغاز کرد و قرار است تحویل جهانی این محصول بلافاصله در برخی بازارهای منتخب آغاز شود.

این استارتاپ مدعی است که اوشن پنج صندلی پایدارترین خودروی کره زمین است، چرا که این شاسی بلند در یک کارخانه کربن خنثی مونتاژ می‌شود. این خودرو همچنین بیش از 50 کیلوگرم مواد قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر را شامل می‌شود.

فیسکر پیشتر دو تیپ اوشن برای بازار آمریکا در سال 2023 را پیش‌فروش کرده و در مجموع این محصول بیش از 63 هزار بار از سوی مشتریان رزرو شده است.

تیپ «اوشن وان نسخه محدود» در اوایل سال جاری ظرف 30 روز به طور کامل پیش‌فروش شد و قرار است 5 هزار دستگاه از این محصول تولید شود. قیمت تیپ معمولی اسپرت قبل از اعمال مشوق‌ها برابر 37 هزار و 499 دلار اعلام شده است.

در عین حال تیپ دیگر اوشن اکستریم نام دارد که با قیمت حدود 69 هزار دلار قادر به پیمایش 350 مایل با هر بار شارژ است. این شاسی بلند به ادعای اوشن دارای نخستین سیستم رادار دیجیتال به عنوان یک قابلیت ایمنی است.

اوشن اکستریم دارای امکانات دوموتوره، چهار چرخ محرک با 550 اسب بخار است که طی اوشن اکستریم دارای امکانات دوموتوره، چهار چرخ محرک با 550 اسب بخار است که طی 3.6 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت شتاب می‌گیرد.

همچنین این محصول دارای یک صفحه نمایش چرخان 17.1 اینچ و یک سقف خورشیدی است.

فیسکر که به نام «هنریک فیسکر» طراح اتومبیل و مدیر خود نامگذاری شده بیش از یک دهه است که ساخت خودروهای برقی را دنبال می کند.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت خودروهای کربن خنثی فیسکر از سال ۲۰۲۷

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است