Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تسلا فعلاً برنامه‌ای برای تولید باتری در آلمان ندارد

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۲۰۱۰۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با وجود طرح‌های بلندمدت تسلا برای تولید باتری در کارخانه اروپایی آن، این خودروساز دست کم تا سال 2024 تولید انبوه باتری در این کشور را آغاز نخواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، گزارش نشریه آلمانی هندلزبلات حاکی است تسلا قبل از سال 2024 تولید انبوه پیل‌های باتری در گیگافکتوری اروپایی خود واقع در حومه برلین را آغاز نخواهد کرد.

این در حالی است که تسلا در بلندمدت قصد دارد یک کارخانه پیل باتری را در گرونهایده آلمان احداث کند.

به گفته به دو منبع نزدیک به شرکت، تسلا با مشکلاتی در رابطه با فرآیند مهم تولید باتری که دو سال توسط ایلان ماسک مدیرعامل معرفی شده بود مواجه است.

براساس این گزارش، در حال حاضر تحقیقات باتری در سایت تسلا واقع در گرونهایده فقط شامل الکترودها می‌شود، در حالی که همه تجهیزات مربوط به مراحل باقیمانده تولید باتری‌ها به دفاتر مرکزی تسلا در تگزاس منتقل شده است.

کارخانه گروهایده که هنوز در مرحله افزایش تولید است با ظرفیت کامل خود قادر به تولید 500 هزار دستگاه خودرو در سال خواهد بود که این مقدار بیشتر از خودروهای تمام برقی است (450 هزار) که توسط فولکس‌واگن رقیب آلمانی تسلا در سال 2021 در سراسر جهان به فروش رسید.

گفته می‌شود کارخانه حومه برلین در نهایت دارای ظرفیت تولید 50 گیگاوات ساعت باتری در سال خواهد بود اما تسلا هنوز چارچوب زمانی برای این بخش از تولید را اعلام نکرده است.

در هر حال تسلا همچنان قصد دارد در بلندمدت یک کارخانه تولید پیل باتری را در گرونهایده راه‌اندازی کند، گرچه قبل از آن لازم است آزمایشات و تحقیقات لازم در این خصوص انجام شود.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا فعلاً برنامه‌ای برای تولید باتری در آلمان ندارد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است