این نخستین اقدام رنوی چین است که بعد از انتصاب ویمینگ سوه Weiming Soh به عنوان مدیرعاملی رنوی چین صورت میپذیرد. ویمینگ سوه پیش از این سمت، یکی از مدیران ارشد فولکس واگن در چین بود. در کره جنوبی، جایی که رنو با سامسونگ سرمایهگذاری مشترک دارد، این امکان به وجود آمده است که فناوریهای جدید جیلی در محصولات رنو به کار گرفته شود ضمن آنکه امکان حضور در سایر بازارهای آسیایی هم بررسی و اجرا خواهد شد.
اکثر خودروسازان به ویژه خودروسازان آسیایی و از جمله تویوتا، هنوز اعتقاد دارند که در دوران گذار از خودروهای بنزینی به برقی، امکان بهرهبرداری از خودروهای هیبریدی بنزینی-برقی فراهم است و این فرآیند به زمان بیشتری نیاز دارد چون این نوع خودروها با بهینهسازی مصرف سوخت، هنوز امکان پاس کردن استانداردهای سختگیرانه آلایندگی را دارند.
اما این خودروهای هیبریدی امکان شارژ شدن به روش مستقیم و از راه پریز برق را ندارند و معمولاً هنگام مصرف بنزین و روشن ماندن بخش بنزینی این خودروها، باتری خودرو شارژ میشود و بعد در بخش برقی این خودروها مصرف میشود.از این رو این نوع سامانه هیبریدی با خودروهای برقی قابل شارژ با پریز برق متفاوتند. چین یکی از کشورهایی است که سختگیرانهترین مقررات و قوانین را برای کاهش گازهای گلخانهای و انتشار گازهای آلاینده وضع کرده است و با این روشها به جنگ آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت رفته است.خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا و هوندا سابقه طولانیتری در تولید خودروهای هیبریدی در بازار چین دارند ، اما خودروسازان چینی از جمله جیلی و گریت وال در سال گذشته فناوریهای هیبریدی طراحی شده در کشورشان را عرضه کردهاند.
سال گذشته جیلی و دایملر کمپانی مادر مرسدس بنز اعلام کردند که چین میتواند به عنوان کانون صادرات و تولید قوای محرکه هیبریدی منطقه باشد این قوای محرکه با سرمایهگذاری مشترک با ولوو و بنز طراحی و تولید شدهاند.
منبع: اقتصاد آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان