به گزارش کارپرس،فروش رنو در اروپا اگرچه با افزایش ۳/ ۱ درصدی مواجه شد و به ۹۴/ ۱ میلیون دستگاه رسید اما شیرینی آن با کاهش ۲/ ۱۷ درصدی فروش در چین به کام مقامات رنو تلخ شد. بهعلاوه فروش رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند و اقیانوسیه نیز ۳/ ۱۹ درصد افت داشت. پیشتر شرکت پژو-سیتروئن، رقیب هموطن رنو هم از کاهش ۱۰ درصدی فروش خود در سال ۲۰۱۹ خبر داد.
این خودروساز فرانسوی در واقع به فروش جهانی ۴۹/ ۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ اکتفا کرد. پاشنه آشیل پژو نیز مانند رنو، کاهش فروش در چین، آفریقا و خاورمیانه بوده است. البته این کاهش فروش به دلیل کاهش شتاب رشد اقتصاد جهانی و افت تقاضاها، گریبان دیگر خودروسازان را نیز گرفته است.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان