سایت سامان یکپارچه تخصیص خودروها که از دوشنبه شب (ششم شهریور ماه) برای سه درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم که در آن زمان نوبت دریافت کرده بودند اما خودروسازان ظرفیت تخصیص نداشتند، بازگشایی شده بود، ساعت ۲۰ شب گذشته (پنجشنبه) این مهلت پایان یافت.
چند روزی است که خودروهای فرسوده در بازار، حکم طلا پیدا کردهاند ماجرا به آخرین اطلاعیه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده درباره تعداد گواهی اسقاط برای شمارهگذاری انواع خودروها مربوط میشود. اطلاعیه مذکور شبهاتی را برای برخی از دارندگان خودرو فرسوده ایجاد کرد. این در شرایطی است که تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو باید فقط گواهی اسقاط داشته باشند.
خودرو سایبرتراک (Cybertruck) ایلان ماسک بهزودی به بازار میآید و بر اساس پیشبینیها، عرضه این خودرو که با تاخیر مواجه شده بود، پاییز ۲۰۲۳ آغاز میشود.
بر اساس اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، یکی از شروط شمارهگذاری وسایط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است.
بیوایدی چین روز دوشنبه (۲۸ اگوست) اعلام کرد که سود نیمه اول این شرکت ۲۰۴.۷ درصد افزایش یافت زیرا این سازنده خودروهای انرژی نو رکورد تحویل خود را شکست و جایگاه خود را به عنوان پرفروش ترین برند خودرو در چین حفظ کرد.
به گفته افرادی که در کنفرانس سالانه نمایندگیهای نیسان موتورز ژاپن در لاسوگاس در اوایل این هفته شرکت کردند، این گروه خودروسازی تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۲۷ مدل خودروی برقی را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد که شامل ۱۹ مدل خودروی دارای باتری الکتریکی میشود.
دو سال از فرمان رئیسجمهور مبنی بر آزادسازی واردات خودرو میگذرد. این در شرایطی است که ابلاغ آییننامه واردات نیز یکسالگی خود را رد کرده است. حال در شرایطی که ۶ماه نیز از ثبتنام متقاضیان خودروی خارجی میگذرد، روز گذشته وزیر صمت بهطور نمادین و در نمایشگاهی به نام «روایت خدمت، وعده، وفا» تعدادی از خودروهای ثبتنامی را تحویل مشتریان داد.
پرونده عرضه خودرو در بورس کالا، از ماههای پایانی سال گذشته با مخالفت شورای رقابت با ادامه روند عرضهها، بسته شد و تاکنون نیز که پنج ماهی از سال جدید میگذرد، هنوز بسته مانده است؛ شورای رقابت در آخرین اظهارنظر خود تاکید کرد که تا همین لحظه، ملاک همان دستورالعمل شورا است و بورس کالا محلی برای عرضه خودروها نیست.
ابلاغ آییننامه واردات خودرو در حالی یکسالگی خود را پشت سر گذاشت که هنوز خودرویی تحویل متقاضیان نشده و واردات نیز طبق برنامهریزی سیاستگذار پیش نرفته است. حال دو سوال مطرح است، چرا واردات حرکت لاکپشتی دارد و سوال دوم اینکه ورود خارجیها چه سرنوشتی خواهد داشت؟ آنچه مشخص است دولت و مجلس موافق واردات خودرو هستند.
با آغاز طرح «خدمات و امداد اربعین حسینی» سال ۱۴۰۲ ایرانخودرو، مدیران شرکت ایساکو به منظور نظارت و پشتیبانی از اجرای طرح به شهرهای مرزی کشور ایران با عراق سفر کردند.
وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) به عنوان جایگزینی امیدوارکننده برای خودروهای بنزینی است. با این حال، یک چالش کلیدی در پذیرش گسترده خودروهای الکتریکی، برد محدود و زمان شارژ طولانی باتریهای آنها است. برای غلبه بر این محدودیت، دانشمندان و مهندسان به گرافن، مادهای با خواص خارقالعاده روی آوردهاند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی بر توسعه خودروهای برقی در ایران اصرار دارد که هنوز مشخص نیست این وزارتخانه چه سیاستی را در قبال تولید چنین محصولاتی در داخل دنبال خواهد کرد. عباس علیآبادی در بیش از دو ماهی که از حضورش در وزارت صمت میگذرد، همواره بر تولید و عرضه خودروهای برقی در کشور تاکید کرده است. با توجه به اظهارات وی، وزارت صمت قصد دارد توسعه خودروهای برقی در ایران را از دو مسیر واردات و تولید داخل پیش ببرد.