Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
byd s۶ در تملک یک ایرانی؛

تجربه ی ۱۰۰ هزار کیلومتر رانندگی در یک سال!

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۷:۲۶ | کد خبر: CP- ۷۱۳۶ | سرویس: گفتگو
کارپرس:
خودروهای بسیاری در بازار داخلی کشورمان حضور دارند و خریداران همواره به دنبال بهترین هستند. بهترین در هزینه استهلاک، بهترین در کیفیت ساخت، بهترین در خدمات پس از فروش و بهترین در سطح امکانات رفاهی. اما خودروهای زیادی را خصوصاً برای خریداران سخت گیر نمی توانید در این بازار پیدا کنید که تمامی این مشخصه ها را دارا باشند.
به گزارش کارپرس، مشخصه هایی که گرچه در خرید یک خودرو جدید تاثیرگذار هستند، اما در حقیقت باعث رونق و استقبال خریداران آن در بازار خودروهای دست دوم نیز خواهند شد.

 آقای مهر مولایی اهل گیلان و شهر تالش یکی از خریداران سخت گیری است که تاکنون تجربه مالکیت 32 خودرو اروپایی و آسیایی را داشته است. بسیاری از خودروهای ایشان کمتر از یک سال در تملک آقای مولایی بودند و کارکردهای بالایی داشتند. مهر ماه سال گذشته زمانی بود که ایشان تصمیم گرفتند تا خودروی سی و سوم خود را خریداری کنند. از آنجایی که پیش تر تجربه سواری با خودروهای بسیاری در کارنامه آقای مولایی بود، با توجه به فاکتورهایی چون قیمت و خدمات پس از فروش، ایشان بی وای دی اس6 را انتخاب کردند. خودرویی با رنگ مشکی که در تاریخ 25 مرداد ماه 1396 توسط نمایندگی خودروسازی کارمانیا در اختیار ایشان قرار گرفت و با گذشت 11 ماه، اکنون این خودرو 100 هزار کیلومتر کار کرده است. یعنی بطور میانگین تقریباً 9 هزار کیلومتر در هر ماه!

آقای مولایی اکنون اولین مشتری خودروسازی کارمانیا است که تجربه 100 هزار کیلومتر رانندگی با خودرو بی وای دی اس6 را داشته و این بهانه ای شد تا گپ و گفتی خودمانی با این مشتری استثنایی داشته باشیم.

-  آقای مولایی، چرا بی وای دی اس6 را برای خرید انتخاب کردید؟

-  من تجربه رانندگی و تملک 32 خودرو را داشتم. اس6 را برای اولین بار در نمایندگی دیدم و با توجه به قیمت و خدمات پس از فروش تصمیم گرفتم تا این خودرو را برای خرید انتخاب کنم. این خودرو در کلاس خود هیچ رقیبی ندارد و جالب این بود؛ زمانی که خودرو را تحویل گرفتم، یک پک برف پاکن نیز در خودرو وجود داشت. احتمال دادم که شاید متعلق به خودرو دیگری باشد، اما اینطور نبود. در واقع خودروسازی کارمانیا در هنگام تحویل خودرو یک پک برف پاکن فابریک را به خریدار می دهد و برف پاکن نصب شده بر روی خودرو تنها برای جابجایی و حمل از آن استفاده می شود. این موضوع نشان می دهد که چقدر برند بی وای دی به مشتریان خود اهمیت می دهد.

-  در طول 11 ماه گذشته، مجبور به تعویض چه قطعاتی شدید؟

-  هیچ قطعه ای به غیر از قطعات مصرفی در اتومبیل من تعویض نشده است. حتی جلوبندی خودرو من همان جلوبندی فابریک کمپانی است و هیچ قطعه ای از آن تعویض نشده است. شاید فکر کنید اغراق می کنم ولی واقعاً یک لامپ هم در خودرو من تعویض نشده است. حتی کیت کلاچ هم در این خودرو تعویض نشده است. طبیعتاً قطعاتی مانند تایرها و لنت های ترمز قطعاتی مصرفی هستند و عمر محدودی دارند. تعویض روغن موتور و روغن گیربکس هم در نمایندگی مرکزی خودروسازی کارمانیا انجام شده و بسیار از همکاری این دوستان راضی هستم.

-  کارکرد 100 هزار کیلومتری برای خودرویی که 11 ماه از عمر آن گذشته کمی عجیب است. لطفاً درباره نحوه استفاده از خودرو خود کمی به ما توضیح دهید.

-  من با این خودرو به کشورهایی چون گرجستان و ارمنستان هم سفر کردم. البته این را هم باید عنوان کنم که تقریباً به غیر از چند شهر در جنوب کشور، اس6 رفیق و همسفر من در بسیاری از راه ها و شهرهای کشور بوده و گاهی اوقات کارکرد خودرو حتی به ماهی 12 هزار کیلومتر هم رسیده است. من مسیرهای ناهموار بسیاری با خودرو خودم طی کردم و طبق تجربه خودروهای قبلی می توانم این را به راحتی بگویم که خودروهای هم رده اس6 به هیچ عنوان از پس چنین راه هایی بر نمی آیند. شغل من واردات چوب از کشورهای همسایه است و برنامه دارم با این خودرو به کشورهای دیگری هم سفر کنم.

-  شما تجربه سفرهای زیادی داشتید. آیا اس6 خودرو راحتی برای سفرهای شهری و برون شهری است؟ لطفاً بدون اغماض اگر موردی به ذهنتان می رسد بیان کنید.

-  از نظر راحتی اس6 خودرویی است که به هیچ عنوان در هنگام رانندگی با آن احساس خستگی نمی کنید. از نظر فضای داخلی هم من حتی تجربه سفر با بیش از 5 سرنشین را هم داشتم. مصرف سوخت صدی 7 لیتر را هم در مسافرت های برون شهری داشتم. در داخل شهر هم کولر و گیربکس این خودرو اصلاً آزاردهنده نیست و زمانی که از کولر استفاده می کنید، توان اتومبیل محدود نمی شود. این را هم بگویم که من آدم حساسی هستم. حساس به صدای اضافی موتور و اتاق که در این خودرو هیچ کدام از این موارد را تا بحال ندیدم. حتی در کامپیوتر سفری خودرو من می توانید مشاهده کنید که من تجربه راندن در سرعت 231 کیلومتر را هم داشتم و حتی در این سرعت هم صدای اضافی وجود نداشت.

هفته گذشته در جریان افتتاح پیست تست درایو دائمی خودروسازی کارمانیا، آقای مولایی خودرو خود را به جمع خبرنگاران حوزه خودرو کشور آوردند تا با بررسی اساتید رسانه صحت گفتار ایشان در تجربه رانندگی ثابت شود. خبرنگاران این فرصت را داشتند تا با عبور از موانع تعبیه شده در پیست حتی صداهای اضافی اتاق را هم آزمایش کنند. بی وای دی اس6 آقای مولایی با وجود کارکرد 100 هزار کیلومتری مانند خودروهایی با کارکرد 10 هزار کیلومتر است و راز ماندگاری این خودرو چیزی جز کیفیت بالای ساخت و مونتاژ قطعات آن نیست. لازم به ذکر است، سرویس 100 هزار کیلومتری 14 میلیون ریالی بی وای دی اس6 بیشترین هزینه ای است که مالک برای یک سرویس دوره ای پرداخت می کند و در مقایسه با سایر رقیبان، رقمی منطقی است. بی وای دی مدعی ساخت خودروهای کم استهلاک و ماندگار است و این ویژگی ها را می توان در خودرو آقای مولایی مشاهده کرد.

 




منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تجربه ی ۱۰۰ هزار کیلومتر رانندگی در یک سال!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است