اما مدیریت قیمت خودرو های وارداتی، تنها بر عهده دلالان نیست. دارندگان این خودرو ها نیز برای فروش خودرو های خود از این فرصت استفاده می کنند و از قیمت پیشنهادی خود کوتاه نمی آیند. افرادی که خود مصرف کننده خودرو بوده اند حالا بر این گپ قیمتی دامن زده اند!
اینکه در خصوص خودرو های وارداتی و لوکس، خود مصرف کننده در افزایش قیمت خودرو تاثیر دارد دلیلش دقیقا به همان لوکس و محدود بودن برخی از خودرو های خارجی برمی گردد! به هر حال برخی از خودرو های وارداتی لوکس به صورت محدود وارد ایران شده است و یا جزو اولین ها هستند معمولا اینگونه خودرو ها علاوه بر خاص بودن و محدود بودن اسم و رسمی هم برای خود دست و پا کرده اند تا به قیمت های من درآوردی عجیب و غریبی به فروش برسند...
برای مثال در خصوص اولین مازاراتی وارداتی ایران درست است که مدل این خودرو پایین تر از سایر نسخه های موجود در ایران است اما همین واژه ی اولین به خاصیت این خودرو افزوده و در قیمت آن نقش مهمی خواهد داشت! خیلی دور نرویم نخستین BMWi8 وارد شده به ایران. قطعا صاحب این خودرو به هنگام فروش به این نکته که این خودرو اولین i8 وارد شده به ایران است اشاره می کند و معمولا چنین قیمت گذاری هایی در بازار آزاد بر روی قیمت دیگر خودرو های هم مدل تاثیر خواهد گذاشت و به طبع آن حتی روی قیمت خودرو های داخلی!
اما بواقع بازار آزاد خودرو های لوکس و خاص که حتی در برخی موارد قیمت آنها به دو برابر و یا بیش از آن هم رسیده است را چه کسی کنترل خواهد کرد؟ متاسفانه تمرکز مسئولان و مردم بیشتر بر قیمت خودرو های داخلی معطوف است و همین امر بازار خودرو های وارداتی را دچار تب و لرز کرده است! همچنین تاثیر نرخ ارز و عدم تخصیص ارز دولتی تاثیر مستقیمی روی خودرو های وارداتی دارد اما این که یک خودرو تا این حد گپ قیمتی داشته باشد هم منطقی نیست؛ هرچند که در یکی دو ماه گذشته چیزی به عنوان منطق در بازار معنا نداشته است!
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان