آن طورکه خبر میرسد، تمامی قطعهسازان مرتبط با پژوسیتروئن، از سوی آمریکاییها و بابت همکاری با ایران مورد تهدید قرار گرفتهاند. بر این اساس، قطعهسازان مورد نظر حق هیچگونه همکاری با ایران را ندارند و اگر مرتکب تخلف در این ماجرا شوند، با جریمههای سنگین مادی و معنوی مواجه خواهند شد. با این حساب، قراردادهایی که در پسابرجام میان قطعهسازان ایرانی و فرانسوی منعقد شده، عملا تاریخ مصرف شان تا نیمه مرداد امسال به پایان خواهد رسید.
نکته دیگر اینجاست که با بازگشت تحریمهای آمریکا از اواسط تابستان، روند تامین مواد اولیه نیز برای قطعهسازان داخلی به مشکل خواهد خورد. در واقع با توجه به تهدیدهای آمریکا، به احتمال فراوان بسیاری از منابع خارجی، تامین مواد اولیه موردنیاز صنعت قطعه ایران را متوقف میکنند زیرا نمیخواهند با عتاب و جریمه آمریکاییها مواجه شوند. بنابراین با بازگشت تحریمها، احتمال مختل شدن روند تامین قطعات خودروهای داخلی (حتی آنها که داخلی سازی بالایی دارند) وجود خواهد داشت و این موضوع میتواند به کاهش تیراژ در صنعت خودرو کشور بینجامد.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان