Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معاون ایدرو خبر داد:

اتصال قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی قطعه سازان

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۰۷:۳۶ | کد خبر: CP- ۵۱۲۷ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
صنعت قطعه‌سازی کشور همگام با خودرو سازی رشد نداشته است و ما به دنبال وصل کردن قطعه سازان کشورمان به شبکه جهانی تامین قطعه هستیم.
به گزارش کارپرس،قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی قطعه سازی متصل می ‌شوندمعاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از برنامه ریزی برای اتصال قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی سازی قطعه سازی در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو تهران خبر داد.

 بهزاد اعتمادی در نشست خبری پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو در محل این سازمان افزود: صنعت خودروسازی در تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته رتبه سوم گردش مالی را پس از نفت و بانکداری داراست و بر این اساس به عنوان لوکوموتیو صنعتی ایران اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته این مقام مسئول، یک خودرو از قطعات زیادی تشکیل شده و زنجیره تامین وسیعی دارد که با خود اشتعالزایی و به چرخش درآوردن سرمایه را به دنبال داشته و جزو صنایع استراتژیک است.

معاون ایدرو تصریح کرد: با این حال، صنعت قطعه‌سازی کشور همگام با خودرو سازی رشد نداشت و در این همایش به دنبال وصل کردن قطعه سازان کشورمان به شبکه جهانی تامین قطعه هستیم.

اعتمادی یادآوری کرد: بیش از 85 درصد یک خودرو را قطعات آن تشکیل می دهد که شامل 25 تا 30 درصد قطعات پلاستیکی، 30 درصد قطعات لاستیکی و بقیه قطعات فولادی و آلومینیومی است.

اعتمادی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی صنعت خودرو برای سال 1400، اظهار داشت: در این سال قرار است بیش از 2 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود که 200 هزار دستگاه محصولات جدید ایران خودرو و پژو، 150 هزار دستگاه محصولات جدید شرکت های سایپا و سیتروئن و 300 هزار دستگاه محصولات جدید رنو خواهد بود.

وی اضافه کرد: همگی این خودروها از فناوری های روز برخوردار خواهد بود و بر همین اساس صنعت قطعه سازی کشور نیز به همان نسبت باید رشد یابد و به روز شود.

معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو بیان داشت: تا سال 1400 همچنین تعداد 700 هزار دستگاه از خودروهای فعلی حاضر در کشور با ارتقای کیفی و فناوری به تولید ادامه خواهند داد و علاوه بر این، برای 500 هزار دستگاه دیگر نیز ظرفیت وجود دارد که باید تصمیم بگیریم با چه محصولات پیشرفته ای از این پتانسیل استفاده شود.

وی از تدوین نهایی استراتژی صنعت خودروی کشور با مشارکت یک شرکت معتبر آلمانی خبر داد.

برپایه این گزارش، امیرحسن کاکایی دبیر علمی پنجمین همایش بین المللی صنعت خودروی تهران از دریافت 150 مقاله به دبیرخانه انجمن خبر داد که 50 مورد آنها منتشر خواهند شد.

وی همچنین از حضور هزار و 560 نفر از متخصصان و فعالان صنعت خودروی کشور و همچنین 220 نفر میهمان خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایوان، هند، روسیه، ترکیه، عراق، ترکمنستان و ایتالیا در این همایش بین المللی خبر داد و یادآور شد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی به متراژ سه هزار متر مربع از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برپا خواهد شد.

این مقام مسئول، برگزاری نشست های رو در رو (B to B) ، امضای تفاهم نامه ها و بحث و گفت وگو در زمینه زنجیره تامین خودروهای سنگین و تجاری را از جمله محورهای همایش تهران برشمرد.

 پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت «زنجیره تامین رقابت پذیر (مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک)» 24 و 25 بهمن ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.



منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اتصال قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی قطعه سازان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است