ECU را می توان مهمترین واحد کنترلی خودرو نامید که طبیعتا هر چه دانش به روزتر و پیشرفته تری در طراحی و تولید سخت افزار و نرم افزار آن بکار گرفته شود، قابلیت های کنترلی و عملکردی بالاتری را در اختیار خودروساز قرار خواهد داد. کروز از سال 1390 با مهندسی معکوس، بومی سازی ECU را آغاز و با گذشت زمان توانست با طراحی خاص خود آن را در 5 نسل بومی سازی کند. هم اکنون نسل های آتی این محصول نیز در کروز در مرحله طراحی و توسعه قرار دارد.
کالیبراسیون ECU و مجموعه مدیریت موتور نقش مهمی در کارایی نهایی سیستم دارد و شرکت کروز با بومی سازی این دانش و داشتن قابلیت تغییر توابع عملکردی و استراتژی های کنترلی، امکان دستیابی خودروسازان داخلی به استاندارد یورو 5 را فراهم می کند. کروز توانسته در خصوص موتورها و خودروهای متفاوت ازقبیل موتور EF7 در خودروهای دنا پلاس، دنا، سورن و سمند؛ موتور TU3 در خودرو 206؛ موتور TU5 در خودروهای 207، 206، رانا و پارس؛ خودروهای تیبا، کوییک و ساینا و همچنین موتور EC5، استاندارد یورو 5 را کسب کند.
از دیگر عوامل تاثیرگذار در کسب استاندارد یورو 5، مبدل¬های کاتالیستی می¬ باشد که با هدف کاهش آلودگی هوا، بر سر راه خروجی موتورهای بنزینی نصب شده اند. در حال حاضر کروز تامین کننده کاتالیست موتور TU5 است که بر روی خودروهای پژو 206 و 207، رانا، پارس و 405 قرار داشته و توانسته استاندارد یورو 5 را بدست آورد. همچنین از دیگر محصولاتی که کاتالیست به کار رفته در آن دارای این استاندارد است، می توان به وانت کارا cc2000 اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آلودگی هوا دارد.
این مجموعه زیر ساخت های لازم را فراهم کرده تا با ایجاد تیم متخصص خودکفایی و با انجام جلسات با گروه های متفاوت، پروژه های بومی سازی قطعات را امکانسنجی و روند بومی سازی آن را با در نظر گرفتن نیازمندی های استانداردی و فنی به انجام رسانند.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان