Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات خودرو:

۲۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شد

جمعه | ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۲۲:۲۷ | کد خبر: CP- ۱۳۸۰۸ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: ایران خودرو و سایپا در روزهای اخیر دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی خود به قطعه‌سازان را از طریق تسهیلات دریافتی، پرداخت کردند.
به گزارش کارپرس، «فرهاد به نیا»  با تقدیر از عملکرد بانک مرکزی و بانک‌های عامل در پرداخت پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان، گفت: این منابع به تدریج در اختیار واحدهای قطعه‌سازی قرار می‌گیرد.

وی گفت: مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده، اما پرداخت همین رقم پنج هزار میلیارد تومان، گامی به جلو است و در شرایطی که شب عید و ایام پایانی سال را در پیش داریم کمکی به پرسنل و کارگران خواهد بود.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو یادآور شد: در هفته گذشته پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان از رقم یاد شده از سوی سایپا اجرایی شده و پرداختی‌ها بر مبنای بالاترین مطالبات قطعه‌سازان به تدریج در حال انجام است.

وی ادامه داد: ایران خودرو نیز تاکنون دو هزار میلیارد تومان از مجموع دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یاد شده را دریافت و به قطعه سازان پرداخت کرده و مسوولان این گروه قول داده اند که ۵۰۰ میلیارد تومان باقی مانده را تا پایان سال پرداخت کنند.

به نیا گفت: اگر پرداختی ها در فروردین و اردیبهشت ماه آینده نیز ادامه یابد، قطعه سازان می‌توانند به روند رو به رشد تولید خود ادامه داده و خودروهای باقی مانده در کف کارخانجات را تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از آغاز پرداخت تسهیلات پنج هزار میلیارد تومانی یادشده، خودروسازان از محل فروش نقدی و پیش فروش خودروها بخشی از مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت می‌کردند.

این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد در سال آینده دست کم ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات باقی مانده قطعه سازان پرداخته شود تا آهنگ تولید منطقی و با ثبات باقی بماند.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

۲۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است